Matvägrande kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
norisnoris:
Min 4åriga kp hona har matvägrat sedan jag tog över henne för ca 4 månader sedan. Jag har provat allt jag kan, dvs varm råtta, kall råtta, olika storlekar, höja/sänka temp i terrariet, dag och natt, lämna henne själv med bytet och viftat runt råttan, mata i terrarie och utanför. Hon totalvägrar! Hon blir på hugget så fort hon känner lukten av råtta men visar inget intresse alls när den erbjuds.  eftersom ormen har tappat en del vikt så har min vän som jobbar med ormar har försökt hjälpa tvångsmata idag, råttan var hela vägen ner med bara svansen kvar som stack upp men denna satans ormen spotta ändå ut... eftersom det är min första orm tänkte jag kolla om någon har något förslag eller så eller om jag bara ska fortsätta vänta? Eller bör jag redan nu söka upp vet? Hon är inte "mager", men mindre än hon varit och bör vara. 
Kan vara värt att tillägga att min andra kp som jag skaffade samtidigt har ätit helt utan problem, så något gör jag ju rätt i alla fall..
Tacksam för hjälp mvh nojjig first time ormägare 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild