Silikon

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
3
Jonaswo:
Tjena! 
Någon som vet om denna är safe till ett grodbygge? 


167
162
Imori:
Hej! Då den där produkten saluförs som mögelresistent skulle jag spontant själv inte våga använda den i ett regnskogsterrarium.

Det finns bra akvariesilikon i zoobutiker - och så min egna favorit Tec7 i byggvaruhandeln - som är livsmedelsgodkända om man vill vara säker på att det inte kommer att skada någon av de goda organismerna och djuren som man vill hålla levande i burken.

5089
3861
Tropfrog:
Transparant Skall E saluförs för akvarium och innehåller inga anti mögel preparat. Helt safe för grodor efter härdning.

Mvh
Magnus 

12
3
Jonaswo:
Tropfrog skrev:
Transparant Skall E saluförs för akvarium och innehåller inga anti mögel preparat. Helt safe för grodor efter härdning.

Mvh
Magnus 


toppen! den enda jag kommer åt fysiskt å inte web, å skulle verkligen behöva imorrn

167
162
Imori:
Då är det jag som missuppfattat innebörden av vad "antimögelbehandlad" och "svamp- och mögelresistent" är.
Ber om ursäkt. Kör i vind!

5089
3861
Tropfrog:
Det är inte just ordet antimögelbehandlad som du missförstått utan kontexten ordet används i.

Såhär står det i produktdatabladet:

Sikasil®-E i kulör är mögelresistent, (antimögelbehandlad). Transparent ej fungisid.

Som jag skrev ovan är altså den transparanta fullständigt safe. Men använd inte någon annan färg än just transparent.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild