Terrarium i frigolit

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

49
25
Lurre213:
Har  sett flera  akvarium byggda i frigolit som penslas med betong och en glasruta framtill, vissa riktigt stora. Aldrig hört någon göra ett terrarium på liknande vis så tänker att det borde väll endå funka? Den enda nackdelen jag kan komma på är hur ljudet dämpas och skulle möjligen kunna störa reptilen, men med 2x glasrutor och Vent skiljer det sig inte mycket från en bakgrund i frigolit/fogskum. Annars är det extremt billigt och lättjobbat. Missar jag någon nackdel eller finns det folk som gör såhär??

40
11
Alfa99:

Det borde funka om det är tillräckligt med betong så det inte spricker så reptilen rymmer.

Skulle ju säga att du kan köpa Plywood eller liknande istället för att både få bättre styrka och att det antagligen ser bättre ut utifrån och borde inte ändra hur insidan ser ut.


49
25
Lurre213:
Har byggt i plywood tidigare men har massa frigolit hemma. Är som du säger kanske inget man har större djur i även om det också skulle funka tillräckligt välbyggt. 
Är fördel att slippa alla verktyg som behövs till ett i plyfa. Får se om jag hittar någon vattentät betong eller liknande. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild