Frågor om Boa Constrictor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
1
erblo901:
Ska köpa en Boa Constrictor läser information så man är förbrädd även mycket från youtube. ska köpa mig första ormen i mitt liv och vill göra de bästa för boan. men kan inte hitta rätt mått på terrariumet. så vill gärna ha tips från er här även saker ni lärt er som man inte kan hitta info om allt från sköttsel till handling. tacksam för alla svar :D.

5099
3873
Tropfrog:
Här finns minimikrav på terrarium för reptiler:

www.terrariedjur.se/info/terrarium/l80

Men större är alltid bättre.

Mvh
Magnus 

209
109
Norrby89:
erblo901 skrev:
Ska köpa en Boa Constrictor läser information så man är förbrädd även mycket från youtube. ska köpa mig första ormen i mitt liv och vill göra de bästa för boan. men kan inte hitta rätt mått på terrariumet. så vill gärna ha tips från er här även saker ni lärt er som man inte kan hitta info om allt från sköttsel till handling. tacksam för alla svar :D.


Allt hänger på om du vill ha ett terrarium som håller länge eller om du ska bygga större allt eftersom.

Skulle själv rekommendera att köra på stort direkt så är det inget man behöver oroa sig för i framtiden. Sitter själv i den sitsen att vi kommer inom en snar framtid behöva skifta terrarium till en av våra och då drar vi nog till med ett som är runt 300x70 sen runt 100 högt.

Och snåla verkligen inte på höjden, dom må bli stora å lite klumpiga men dom gillar att klättra, våran lindra ligger mer eller mindre alltid i ett hål i bakgrunden en bit upp. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild