erfarenheter av Repti-Zoo's knock down?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

68
17
shpongel:
nån med erfarenheter av repti-zoo's knock down-burkar? och även exo-terras stora burk som kan ge en jämförelse? www.cyberzoo.se/sv/articles/2.407.19614/repti-zoo-rk0125n-terrarium-91x46x90-cm
bör skarvarna tätas om man kör regnskog i dom?

209
109
Norrby89:
shpongel skrev:
nån med erfarenheter av repti-zoo's knock down-burkar? och även exo-terras stora burk som kan ge en jämförelse? www.cyberzoo.se/sv/articles/2.407.19614/repti-zoo-rk0125n-terrarium-91x46x90-cm
bör skarvarna tätas om man kör regnskog i dom?


Är väll nät på sidorna på dessa? Blir nog extremt svårt att få till regnskog i dessa då halva sidorna ser ut att vara i nät, dvs dom lär vattnas otroligt mkt för att hålla luftfuktigheten uppe. 

31
28
LeafGecks:
Norrby89 skrev:


Är väll nät på sidorna på dessa? Blir nog extremt svårt att få till regnskog i dessa då halva sidorna ser ut att vara i nät, dvs dom lär vattnas otroligt mkt för att hålla luftfuktigheten uppe. 


Undrar om man får både nät och glas i paketet så man får välja själv kanske? 
Kollar man på manualen så kan man kombinera ihop dom.

Tyckte det såg spännande ut med dom terrarierna och skulle vara sugen på att köpa en själv.

68
17
shpongel:
de från cyber zoo lär ha EN sida med nät. sen om det är hela el varianten med både-och får visa sig.
har en idé om att limma på hygrolon på nätsidan, förutom en sparad luftspalt nertill.
åtgår från också att det blir nödvändigt att täta/silicona alla delar

8
16
cutecrawlies:
Det finns olika modeller med olika mycket nät vs glas, så man får kolla noga vilken man beställer. Man får inte med olika varianter som man kan kombinera själv, utan bara exakt den modell man beställt. Bottendelen är fast och vattentät. Så det är från nederkanten av dörrarna och uppåt man får täta själv om det behövs.  


4
1
MrMantis:
Jösses här gissas det vilt utan att nån kollar hur det ser ut. De finns ju på Cyberzoo. Vissa har nät och vissa är i glas. 

www.cyberzoo.se/sv/articles/2.407.19790/repti-zoo-rk0111-terrarium-60x45x60-cm

Kolla in denna som exempel. Inget nät förutom taket. 

68
17
shpongel:
jo men det va mest 90-burken av RK - N-modellen jag undrade över och i beskrivningen där (i länken) står det ju att de levereras m EN nätsida. sentycker jag det e oklart om det gäller en HEL sida el delvis

5096
3866
Tropfrog:
shpongel skrev:
jo men det va mest 90-burken av RK - N-modellen jag undrade över och i beskrivningen där (i länken) står det ju att de levereras m EN nätsida. sentycker jag det e oklart om det gäller en HEL sida el delvis


Jag tycker inte att bilderna är otydliga alls. Det syns ganska så klart att nätet täcker nästan hela sidan. Plus att det är när I taket. Absolut inte lämpligt för regnskogsmiljö där man vill ha avsevärt mindre ventilation för att hålla fukten uppe.

Mvh
Magnus 

68
17
shpongel:
nej, bilderna är ju glasklara men inte infon om i vilken kombination de kommer i. cyber zoo hade bara köpt in EN variant (tror jag) av 90-varianten. alternativen går att skåda i produkt-info. 

nåja, skit samma. finns 5 ex kvar i tjoppen i detta nu om nån vill "chans-fynda" på rean. själv har jag skaffat ett , ok det blev två, å får väl hoppas att det är som jag önskar å blir nöjd. blir en växt-vägg m aroider , sticklingar på botten å lite bambu-pinnar upptill åt daggeckosarna. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild