Bioaktivt terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

41
1
Molol:
Hej
Jag ska skaffa en gargoyle gecko och ska ha bioaktivt med gråsuggor och hoppstjärtar i. Kommer dem äta ödlans mat om jag sätter den på marken eller måste jag fixa nått så den sitter högre upp? 

Medlem i GHF
3094
1677
EmanuelKarl:
Molol skrev:
Hej
Jag ska skaffa en gargoyle gecko och ska ha bioaktivt med gråsuggor och hoppstjärtar i. Kommer dem äta ödlans mat om jag sätter den på marken eller måste jag fixa nått så den sitter högre upp? 

Troligen gör de det, har testat att ställa maten på marken och det blev knöfullt med gråsuggor och hoppstjärtar direkt. Jag har köpt foderstationer på pangdubia.se

41
1
Molol:
EmanuelKarl skrev:

Troligen gör de det, har testat att ställa maten på marken och det blev knöfullt med gråsuggor och hoppstjärtar direkt. Jag har köpt foderstationer på pangdubia.se

Tack! 

124
17
Vincentc:
Jag gav sköldpaddsmat men de äter det inte tills det blir mögligt,Trädgårdsjord kan vara ok rik på humus. Men i min tre terrarium 2av de gråsuggor äta upp varandra.

41
1
Molol:
Jag köpte typ en "hylla"  till maten och använde kompostjord

25
4
Kottemamma:
Jag har haft maten på botten i flera av terrariumen,inga problem! 
Men för ödlans skull, som gärna vill va högt upp, så är ju en foderstation bra! 
I ena burken har jag fått in sniglar på nå vänster och de rackarna däremot mumsar glatt på Cgd:n :/ plockade flera i skålen varje dag när den var på backen under en period. Även när jag har foderstation högt upp hittar jag sniglar i, men inte alls lika många eller lika ofta. 

41
1
Molol:
Kottemamma skrev:
Jag har haft maten på botten i flera av terrariumen,inga problem! 
Men för ödlans skull, som gärna vill va högt upp, så är ju en foderstation bra! 
I ena burken har jag fått in sniglar på nå vänster och de rackarna däremot mumsar glatt på Cgd:n :/ plockade flera i skålen varje dag när den var på backen under en period. Även när jag har foderstation högt upp hittar jag sniglar i, men inte alls lika många eller lika ofta. 

Jag har fixat en foderstation nu
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild