Vilken sort av ödla för en nybörjare?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Gaztax:

Tjena!

är väldigt sugen på att köpa min första ödla, men är osäker på vilken sort. Har funderat på skäggagam eller östlig blåtungad skink. Är mer sugen på en skink men det verkar vara väldigt svårt att få tag på en. Finns det någon annan skink art som är lik den blåtungade skinken i skötsel och temperament?

Om ni vet någon som föder upp blåtungade skinkar eller liknande så skriv gärna! eller borde jag välja en skäggagam istället?


Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Det är alltid bättre att lägga lite extra tid och research på att skaffa den ödlan du verkligen är intresserad av än att skaffa första bästa lättskötta art du kommer över som "instegsmodell" och i värsta fall tröttnar du på den snabbt.

Nu följer jag inte direkt marknaden för blåtungor, men jag tror du borde kunna få tag på en. Om du inte får kontakt med en uppfödare via denna tråden kan du testa att lägga ut en köpes-annons i "Köp & sälj"-avdelningen här på sidan när du har förberett terrariet. När man skaffar ett djur som kommer leva i 10-30 år blir det förhållandevis liten skillnad om du behöver leta någon månad extra innan du hittar djuret som känns rätt.

169
38
Maaajaa:
På reptilmässor brukar det finnas massvis med skinkar vad jag skådat! Och absolut ska du gå på det du är intresserad av:)

Mvh Maja!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild