2 leopardgeckos ihop

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
1
LiMa:

Hej! 

Ni som har två stycken leo ihop, hur stort terrarium har ni? Jag tänker ha ett 120x45 eller 120x60. På skolan hade de två stycken i ett betydligt mindre med typ ett enda gömställe och de bråkade aldrig... jag tänker förstås ha ordentligt inrett med massa olika gömställen och varsin solplats. Men hur vanligt är det att det fungerar bra att ha fler ihop egentligen? 

maria


656
344
Johnexotics:
Solitära djur bör inte.har flera i samma 

101
91
Trypto:
Att två individer inte fysiskt ryker samman och bråkar betyder inte att de trivs ihop. Reptiler är ofta väldigt subtila med sina känslor och inte speciellt lätta att läsa av, speciellt om man är ovan. 

Generellt rekommenderas det inte att ha solitära djur ihop på en begränsad yta, i princip oavsett vilken miljö eller storlek man erbjuder dem.

18
2
dakerlund:
Johnexotics skrev:
Solitära djur bör inte.har flera i samma 


Leopardgeckos är inte solitära, de lever i grupp och sover tillsammans. Det är bara när de söker mat de delar på sig.

/Daniel

18
2
dakerlund:
LiMa skrev:
Hej! 

Ni som har två stycken leo ihop, hur stort terrarium har ni? Jag tänker ha ett 120x45 eller 120x60. På skolan hade de två stycken i ett betydligt mindre med typ ett enda gömställe och de bråkade aldrig... jag tänker förstås ha ordentligt inrett med massa olika gömställen och varsin solplats. Men hur vanligt är det att det fungerar bra att ha fler ihop egentligen? 

maria




Jag har haft två honor i 9 år och det har aldrig vart något problem.

 

I det vilda lever alla Leopardgeckos i grupp och sover tillsammans. Sedan delar de på sig under natten när de letar efter mat men återgår igen på dagen.

 

Jag har Exo Terra 90x45x45 och det är väl det minsta enligt lag för att hålla marklevande ödlor upp till 30cm enligt jordbruksverket. (Desto större desto bättre)

 

/Daniel

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild