Min KP har inte ätit sedan oktober, visar inget intresse, men verkar må bra.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

59
77
saturday:
Hej!

Ja, som rubriken lyder har vår KP-hona på ca 7 år inte ätit sedan oktober. Har testat allt jag kan komma på, städat terrariet, testat fryst, testat levande. Tom testat med en fryst mus (hon brukar äta råttor och vill väl helst att hon ska fortsätta med det). Testat i några dagar i rad, testat att vänta några veckor.

Men nu börjar jag känna mig orolig, det är som att hon tappat aptiten helt. Hon brukar tappa intresset över vintermånaderna, men aldrig så här länge.

I övrigt verkar hon må bra, men jag ser på hennes ryggrad att hon är svulten/tunnare.

Tips till mig och min KP är välkommet!

379
399
Mr_B:
Så länge ormen inte tappar allt för mycket i vikt, och den är pigg i övrigt hade inte jag vart jätteorolig. Är trots allt kända för o gå längre perioder utan mat.

36
12
GrontApple:

Har du testat nataler? Jag är med i några forum för kungspyton och det är flera som har lyckats få en matvägrande KP att äta genom att erbjuda nataler. De ska visst vara lite beroendeframkallande så ingenting man bör mata med varje gång, men någon enstaka gång för att få igång aptiten är det nog inga problem med.

En del rekommenderar även att testa med mindre bytesdjur än vanligt, så i ditt fall en råtta någon storlek mindre än vad hon brukar äta.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild