Mata Emilia med gråsuggor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
AnnaH25:
Hej, 

Jag är en noob med en b Emilia som är ungefär ett år. Kan jag mata hen med gråsuggor? De finns rikligt tillgängliga utanför dörren nu, men det är omöjligt att avgöra om de blir uppätna, skulle de leva skulle de ju ligga gömda. 

Jag har lite för långt till zooaffären, det vore skönt att kunna ta sommarhalvåret på vildfångat. 

656
344
Johnexotics:
AnnaH25 skrev:
Hej, 

Jag är en noob med en b Emilia som är ungefär ett år. Kan jag mata hen med gråsuggor? De finns rikligt tillgängliga utanför dörren nu, men det är omöjligt att avgöra om de blir uppätna, skulle de leva skulle de ju ligga gömda. 

Jag har lite för långt till zooaffären, det vore skönt att kunna ta sommarhalvåret på vildfångat. 

Du kan alltid beställa via nätet få skickat. Men visst gå mata med vilda insekter men osäker hur mycket mat det är på gråsuggor 

4
0
AnnaH25:
Tack så mycket! Vad är bästa stället att handla på nätet? Eller är det värt att starta en odling av de där kackerlackorna som verkar populära? (Glömt namnet.) 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
AnnaH25 skrev:
Eller är det värt att starta en odling av de där kackerlackorna som verkar populära? (Glömt namnet.) 

Svar: Ja! Dubiakackerlackor är superbra på alla sätt.

169
38
Maaajaa:

AnnaH25 skrev:
Tack så mycket! Vad är bästa stället att handla på nätet? Eller är det värt att starta en odling av de där kackerlackorna som verkar populära? (Glömt namnet.) 

Jag tycker absolut du bör fundera på en Dubia odling! Jag ser många fördelar med dessa foderdjur, de luktar inte så mycket som syrsor, låter inte lika mycket heller, förökar sig snabbt och är generellt enkla. Här bjuds det på lite basics!

Gör såhär:

•Beställ från nätet (ex. Pangdubia, Herpers choice eller reptilgrottan)

• Införskaffa en rymlig plastback, kan vara ifrån Ikea. 

 

•Äggkartonger & toarullar som gömställen.


• Foder kan vara något så enkelt som överblivna grönsaker, frukter osv. 

Detta är som sagt basics som bör fungera. Om du förvarar plastbacken i ett kyligare område så kan produceringen eventuellt tappa farten. Dock så kan en värmematta eller en värmelampa vara bra till hands vid sådana tillfällen.
Hoppas detta var till hjälp,
Mvh Maja!


4
0
AnnaH25:
Tack så jättemycket! Det här får bli biologiintresserade dotterns projekt. ???? Jag har vägarna förbi Herpers Choice då och då, så det är väl bara att köra. 

58
59
Daffas77:

Dubiaodling är lätt och smidigt. Dock känns det väldigt överdrivet om man har bara en enda spindel. Odlingen kommer generera enormt mycket mer foder än nödvändigt. Men om du kör på odling så skulle jag definitivt aldrig ge dom något annat än ekologiska grönsaker och frukter. 

Mvh Henrik


Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Problemet med att det blir mer foder än nödvändigt är ju dock lätt att åtgärda genom att skaffa fler spindlar ;) Annars kanske man rentav kan sälja, du kanske har folk i närheten som också tycker att det är för långt till zooaffären eller för dyrt att handla där. Sen går det att ha en liten odling också, just nu har jag bara två ögonfransgeckor (som faktiskt inte är så pigga på dubior just nu, jag får bara i dem några få i månaden) och en spindel som äter av dem. I dubiaodlingen försöker jag ha kanske ett tiotal vuxna individer som mest, och det blir faktiskt inte för många.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild