Resa långt med orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
3
Tealover:
Hej!
Ska skaffa min första orm, en liten majsorm , men måste resa en bit för att hämta nästan 4 timmar enkelresa med tåg (inkl 3 byten) eftersom jag inte har bil. Går det att transportera en orm så långt?? Hur är bästa sättet? Har kollar på frigolitlåda med vattenflaska som jag såg i ett inlägg.

Hur skulle ni göra??

209
109
Norrby89:
Tealover skrev:
Hej!
Ska skaffa min första orm, en liten majsorm , men måste resa en bit för att hämta nästan 4 timmar enkelresa med tåg (inkl 3 byten) eftersom jag inte har bil. Går det att transportera en orm så långt?? Hur är bästa sättet? Har kollar på frigolitlåda med vattenflaska som jag såg i ett inlägg.

Hur skulle ni göra??


Allt hänger väll på hur stationerna ser ut där du stannar. Samt i värsta fall är det bara att skaffa en frigolit låda och heatpack så är det ingen fara. 

70
13
Alfredanimalking:
Jag tycker inte att du ska resa med reptiler alls. Om du inte skaffat den en tycker jag att du ska vänta en dag eller två.

5040
3814
Tropfrog:
4 timmar torde inte vara något jätteproblem. Det åker lass med djur från Tyskland till Sverige för mässor, ställs ut en dag för att sedan få resa hem igen. Detsamma med djur från Hamm. Men de åker oftast bara en väg. Se bara till att du håller temperaturen inom arten acceptans så är 10 timmar ingenting.

Mvh
Magnus

213
323
MartinJ:
Jag håller med Tropfrog, 4h är inte alls lång tid för transport. Tvärtom, det är snarare väldigt kort tid. Om du har djuret i en låda, som sedan förvaras i en frigolitlåda, är det inget problem alls. Det som såklart kan bli trubbel är om du fastnar vid ett tågbyte och blir stående en längre tid utomhus i -20C, så se till att ha med några heatpacks eller liknande. Lycka till!

5
3
Tealover:
Hej!

Tack för alla svar!! Ska hämta min sötnos på lördag, önska mig lycka till! :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild