Terrarieväxter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
7
Leafli03:
Hej! Jag har en kungspyton som jag tänkt köpa levande växter till att ha i terrariet för att hjälpa till Att hålla luftfuktigheten uppe, så min fråga är då om man kan köpa vilka växter som hällst eller om det är något man borde hålla sig borta från.

Tänker om man kan köpa nått på kanske plantagen eller liknande? 

5099
3873
Tropfrog:
Du bör undvika sköra växter som ormen snabbt krossar. Undvik också växter som blöder sav när de blir skadade.

Många vill också undvika växter som producerats med systematisk skadedjursbekämpning. Tyvärr så går det inte säga vilka som är och inte i blomsterhandel. Om man vill undvika det får man handla växter direkt från hobbyodlare.

Jag tror att många philodendron och gullrankor är bra val. Finns mycket obesprutat på tradera. 

Mvh
Magnus 

4
1
flurp:
Har inte så stor koll på exakt vilka växter som kan ha toxisk effekt och inte, men de växter jag har/har haft sköljer jag alltid med vatten innan jag placerar i terrariet :)

5099
3873
Tropfrog:
Toxiska effekter av växter är väl relativt oviktigt att känna till när det gäller kungspyton? Jag menar, de sätter knappast i sig särskilt mycket växter i normalfallet.

Mvh
Magnus 

83
68
LennieN:
Du kan ju köra Coco Husk som substrat, och fukta det en gång om dagen, så håller du luftfuktigheten uppe. Beror ju iof på hur mycket ventilation du har i terrariet också..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild