Göteborgs herpetologiska förening anordnar föredragskväll!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
5
21
tetraspis:

Hej!

27/11 kommer GHF att anordna en föredragskväll!

Föredragshållarnas presentationer med egna ord:


Patric Wilhelmson
Jag heter Patric Wilhelmsson och har haft ett stort intresse av tropiska djur och framför allt reptiler ända sedan barnsben.
Jag tänkte under mitt föredrag berätta lite om den Östliga Indigosnoken och mina erfarenheter av arten, kantat med lite om min egen herpetologiska bakgrund. 



Carl-Daniel Cregård, är 41 år och har haft reptiler under större delen av mitt liv. Intresset har involverat ödlor (legun, varan, geckos), ormar (pyton, boa, crotalus och bitissläktet m.fl) och sköldpaddor (leopard och sporrsköldpaddor). Under många år höll jag och avlade Panterkameleonter (Furcifer pardalis) i stor skala, vilket så småningom övergick i hållande och avlande av Gröna trädpyton (Morelia viridis).

De första kullarna av Gröna trädpyton kläckte jag vid 2008 med god utdelning. Sedan dess har mängden avelsdjur ökat och det brukar oftast bli ett par kullar varje säsong.
Föredraget kommer beröra naturligt habitat och utbredning hos gröna trädpyton. Kommersiell handel (djurens skick och mående). Artificiellt habitat och handhavande (fukt, värme, vatten, näring och vanliga sjukdomar). Djur för avel, parning, och lyckade kläckningar. 


Jesper Agner Arnö (ordförande i GHF) Kommer hålla ett föredrag som kommer att handla om ljus och belysning. Jesper är veterinär och har arbetat med reptiler i många år, samt är en entusiastisk hobbbyherpetolog. 

Föredragen kommer att hållas på Partille vandrarhem (www.partillevandrarhem.se) och det kommer alltså att finnas gott om möjligheter för övernattning. Priser för rummen finns på vandrarhemmets hemsida, och om man anger att man kommer dit för vår föredragskväll får man lite rabatt.
Priser:
Medlem i GHF: 150:-
Medlem i annan SHR-förening: 250:-
Icke medlem: 450:-
Passa på att bli medlem i GHF i förväg, så får du föredragskvällen med i medlemsavgiften för 2022.
Vi ser till att det finns mat och snacks under kvällen och efter föredragen hoppas vi på trevligt samkväm i herpetologins tecken.


Anmälan mailas till goteborgsherpetologiska@gmail.com
Betalning sker via swish till nummer: 1232957082
Eller plusgiro 414454-9
Ange namn samt vad inbetalningen gäller.

Sista anmälningsdag är 20/11

Ses där!


Medlem i DHF
1081
772
Westman:
Typiskt att man jobbar den helgen :(

Medlem i GHF
43
28
Baboon:

Jag kommer och jag hoppas fler sluter upp. Det är inte varje dag man får en möjlighet att lyssna på 3 föredrag till en billig peng. Sen träffar man andra intresserade som man kan dela erfarenheter med. 

 


Medlem i GHF
70
23
hjelte:
Ouff, det är både nära mig samt högintressant, hade gärna snackat Ferguson-zoner med Jesper, men är bortlovad på nära väns 40-års kalas :(  Kommer det kanske live-sändas något på FB eller dylikt så man kan ställa frågor ändå? Betalar gärna avgift mot dylikt 

Medlem i GHF
74
161
Jeppe:
hjelte skrev:
Ouff, det är både nära mig samt högintressant, hade gärna snackat Ferguson-zoner med Jesper, men är bortlovad på nära väns 40-års kalas :(  Kommer det kanske live-sändas något på FB eller dylikt så man kan ställa frågor ändå? Betalar gärna avgift mot dylikt 


Det kommer inte att streamas/spelas in den här gången, men kanske hade varit nåt att fundera på i framtiden. Gå med i föreningen ändå, så kan vi prata belysning vid nästa aktivitet! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild