Hjälp - har jag fått avkomma eller ohyra?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Blepp:
Hej!
Jag har haft min koloni av chicobolus spinigerus, kända som ivory millipede, i ungefär en månad. De verkar må fint. Nu i veckan har jag dock upptäckt en massa små vita djur på deras mat. Första gången trodde jag att det var skräp från substratet och kastade biten med de andra, men idag ser jag dem tydligare. De är små och vita, ungefär lika stora som hoppstjärtarna eller något mindre och kryper hyfsat snabbt. De har synliga känselspröt men de är så små att det är svårt att se hur kropparna ser ut annat än att de är avlånga. Jag har bara släppt ut tusenfotingar och hoppstjärtar i terrariet, samt vad som kan ha bott i kompostjorden. Det kom med några sådana knott med mossan som uppfödaren skickade djuren i men det har varit ett fåtal synliga kryp som jag tagit död på. Frågan är: är detta små tusenfotingar, små hoppstjärtar eller ohyra? Jag bifogar några foton. Säg till om de är för otydliga så ska jag försöka få till dem bättre.

2
0
Blepp:
Edit: de har bara dykt upp på maten som ligger direkt på substratet och inte bitar jag lagt på bark. De rör sig där jag släppte ut hoppstjärtarna så gissar på att det är unga dito, men jag är ny för hobbyn så vet inte riktigt hur hoppstjärtar beter sig eller ser ut i olika stadier. Synd att jag kastade säkert hundra stycken i veckan i så fall.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild