Vart köpa växter till torrare terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
7
timtintin:
Hejsan, 

Vart kan man köpa växter som passar till torrare terrarium (leopard gecko)? Hittat en så länge bara såna som passar till hög fuktighets terrarium 

302
254
Bowery:
timtintin skrev:
Hejsan, 

Vart kan man köpa växter som passar till torrare terrarium (leopard gecko)? Hittat en så länge bara såna som passar till hög fuktighets terrarium 

Garderobsblomma körde jag till mina leosar om jag inte minns fel

17
7
timtintin:
Bowery skrev:

Garderobsblomma körde jag till mina leosar om jag inte minns fel

Tack för svar! Hittade en sida som hette plantero som säljer dom för 99 kr kommer nog köpa därifrån (inte en reptil hemsida) som jag förstått det är elefantöra också giftfri

Medlem i SHF
3997
5019
Jonas_:
Aloe vera-växter hade jag flera av i mitt större torrare terrarium till skäggagam. Dom trivdes utmärkt i den miljön! 

Finns ju mängder av växter som kräver eller uppskattar torrare miljöer ???? kolla exempelvis suckulenter där finns det mängder, dom är dessutom väldigt populära nu så enkla att få tag i. 
Även släktet "Sansevieria" stortrivs i något torrare miljöer, ska gå långt mellan vattningarna (alltså den klassiska svärmorstungan och liknande växter). 

Annars kan du fråga där dom säljer och är duktiga på växter vad som passar just i miljön du skapat i ditt terrarium ????
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild