Hjälp mig hjälpa en vän (identifiera djuret)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

51
21
Zarg:

En vän till mig bor i Malmö och ringde med nödnummer till mig idag.
Visar sig att en av hennes hundar hittat och dödat ett spindeldjur på golvet.
Jag känner bara till fågelspindlar i princip, men började undra då jag såg denna...
Den ser hårig ut, och inte som något jag hittade via lite google om Svenska spindlar.

Något ni känner igen? Bilden är värdelös och djuret har gått in i sin "death curl" så man ser inte mycket.
Kommer bättre bilder från min kompis så lägger jag till dessa i tråden.

Ska vara stor som en enkrona / 3cm diameter.




352
269
Animallover_1984:
Zarg skrev:
En vän till mig bor i Malmö och ringde med nödnummer till mig idag.
Visar sig att en av hennes hundar hittat och dödat ett spindeldjur på golvet.
Jag känner bara till fågelspindlar i princip, men började undra då jag såg denna...
Den ser hårig ut, och inte som något jag hittade via lite google om Svenska spindlar.

Något ni känner igen? Bilden är värdelös och djuret har gått in i sin "death curl" så man ser inte mycket.
Kommer bättre bilder från min kompis så lägger jag till dessa i tråden.

Ska vara stor som en enkrona / 3cm diameter.





Jag kan vara ute och cykla nu...men när jag googlade på vargspindlar så hittade jag Stockvargspindel (acantholycosa lignaria) och den har en del likheter med fyndet din vän gjort så det kanske kan vara en sån? artfakta.se/artbestamning/taxon/acantholycosa-lignaria-218965
www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1249754/FULLTEXT01.pdf

51
21
Zarg:

Animallover_1984 skrev:


Jag kan vara ute och cykla nu...men när jag googlade på vargspindlar så hittade jag Stockvargspindel (acantholycosa lignaria) och den har en del likheter med fyndet din vän gjort så det kanske kan vara en sån? artfakta.se/artbestamning/taxon/acantholycosa-lignaria-218965
www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1249754/FULLTEXT01.pdf


Skulle kunna vara en sån!

Har varit inne o kikat på korsspindel samtidigt men vettefan....


142
241
Greven78:
En ganska död korsspindel.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild