Spindel utan starkt gift

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

129
74
Skane:
Hej,

Jag undrar om det finns någon spindel utan ett gift som påverkar människa. Pratar inte om de svenska arterna, utan om fräcka terrariespindlar. Alla fågelspindlar verkar ha ett relativt starkt gift (oftast inte dödligt men åtminstone som en geting:). Men finns det någon mindre art utan ett sådant gift?

Jag vet att alla spindlar har någon form av gift, men finns det någon terrariespindel som mer är som de svenska arterna?

Mycket tacksam för svar!


Allt gott!

5061
3824
Tropfrog:
Hoppspindlar kanske?

Mvh
Magnus 

129
74
Skane:

Tropfrog skrev:
Hoppspindlar kanske?

Mvh
Magnus 


Hej Magnus,

Ett stort tack för ditt svar! Sen är väll inte det så lätt att hitta sådana, eller? Har du något tips på en fräck art?


26
8
julia455:
Man jämför alltid med geting stick för att det är relativt svagt gift och är mera farligt om du är allergisk. Sen när det kommer till amerikanska fågelspindlar som exempel så gör nog huggtänderna generellt mera ont än giftet om du på något sätt lyckas blir biten.

129
74
Skane:

julia455 skrev:
Man jämför alltid med geting stick för att det är relativt svagt gift och är mera farligt om du är allergisk. Sen när det kommer till amerikanska fågelspindlar som exempel så gör nog huggtänderna generellt mera ont än giftet om du på något sätt lyckas blir biten.


Tack för ditt svar! Jag tycker det där med allergin är lite otäck. Men hoppspindlar verkar inte ens ha det giftet.


Medlem i SHF
18
7
Lelle66:
Det är ytterst ovanligt med allergiska reaktioner från spindelgift överhuvudtaget. Detta pga att giftet skiljer sig i uppbyggnad från exempelvis geting eller ormgift som båda kan ge allergiska reaktioner. 

9
7
Trajja:
Håll fingrarna i styr :)

4
1
Freyjios:
Det som också är att bejaka är deras temperament, finns många som är väldigt lugna och snälla. Sök engelska docile tarantula species så får du många tips. Men skulle du vara grymt allergisk så är nog ändå handskar att föredra vid matning etc 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild