Ärr eller bara öms?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

309
38
reptilicus_:
Hej.
Min GTP ömsade för ca 1.5 vecka sedan, men jag har nyligen upptäck en "grå rand" på henne som jag undrar över. För mig ser det ut som resterna av skinn som inte åkt av efter senaste ömsning, eller så kan hon ha gnidit sig emot något spetsigt(?) Ska man behandla det med lite silvervatten i så fall?

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Kan du ta en närbild?
Ser ut som fjällen är borta (ärr) men inte helt lätt att se. Ser inte ut som gammalt öms iaf.
Har du haft den sen juvenil eller köpt den adult?

Medlem i SHF
3997
5021
Jonas_:
Håller med Jimmy, inte helt lätt att se på den bilden. Jag skulle spontant säga att det ser ut som en äldre skada (brännskada?) som har läkt. Är det rester av skinn borde du kunna känna det relativt enkelt, med handen. 

83
68
LennieN:
Ser ut som att den antingen bränt sig på värmekällan, vilken sort du nu har, eller att det är en s k gnuggnings-skada. Det kan uppstå svarta skadade fjäll på ormen ifall den gnuggar sig mot terrariet. Iaf har jag upplevt det ett par ggr hos mina GTP. Kan uppstå i samband med ömsning då dom försöker gnugga av skinnet. Men om det inte är ett öppet sår, så behöver du inte oroa dig, det kommer isåfall att bli bättre med kommande ömsningar. Du kan ju spruta på lite silver om du vill, det skadar ju aldrig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild