Bilder dubiaodlingar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
Sara77:
Jag har precis skaffat ett gäng dubia kackerlackor och hoppas på att de förökar sig i en lagom takt. Har läst på en massa men vill gärna se bilder på andras odlingar (gärna små sådana) och då framför allt hur ni gjort med värmekälla. För tillfället har jag en 7W värmematta på ena sidan av plastbehållaren. Blev lite ängslig inatt och fick gå upp och flytta odlingen till ett kattsäkert rum innan det gick att sova vidare. Såg annars framför mig hur jag hade dubias överallt ;-). Är fortfarande inte helt säker på var jag ska placera dem för att kunna sova gott om natten utan att de får det för kallt. 

31
28
LeafGecks:
Så här bor mina lackor. Flyttade dom precis över till en ny låda igår. Men värmematta på den bakre halvan och lådan sitter snyggt så Inget kan ta av locket pga hyllan ovanför, man måste skjuta ut lådan för att få upp den. 




Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Har inte kvar odlingen nu, men så här såg den ut när jag hade den.




Medlem i SHF
87
67
do_it:

Sara, har du inget terrarie att ställa odlingen på? Min står på lysramp så det blir varmt o skönt.

Btw, hur har du könat dina grodor?


3
1
Sara77:
do_it skrev:
Sara, har du inget terrarie att ställa odlingen på? Min står på lysramp så det blir varmt o skönt.

Btw, hur har du könat dina grodor?



Jag har inte lysramp utan en lamphållare ovanpå terrariet. Kackerlackorna verkar få det lagom varmt med värmematta. De äter massa och växer bra. De har fått äran att bo i vardagsrummet. 

Våra grodor är en hane och en hona somär ca 10 månader gamla. 

Medlem i SHF
86
60
Da_wall:

Använder mig av heat stripes på ca 93 cm och Värmemattor 117,0x27,4 ,56 W. Värme underifrån  ca 32 grader. ganska lite ventilation så att det håller värmen.   vent ca 25 % av lockets yta. 

Se till att inte mata dom med animalisk protein eller protein halt över 17 % då dubia (speciellt stora dubia ) lagrar uric acid ( urin syra ) som inte är bra för reptilerna som äter dom ... 

 

 

 


Medlem i SHF
86
60
Da_wall:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild