Får inte tag i foder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
4
saturday_:
Hej!

Bor i Malmö. Nu får inte handlaren, som jag brukar köpa av, tag på sin leverantör av foder (Inga namn nämnda). Verkar som att de typ gått under jorden, vilket är oroande och jag har en orm som är hungrig.

Så nu undrar jag om någon här känner till någon som föder upp råttor i Malmö-regionen som jag skulle kunna köpa en råtta av nu initialt inom kort iaf? Min orm äter bara levande.

129
74
Skane:
Hej!

Man ska ge död föda - så mitt tips är försök, försök och försök igen - det är bra om den skulle kunna ”lära” sig att äta dött! Jordbruksverket har tagit ställning i denna fråga, de hävdar att det är onödigt lidande att ge levande. (skanereptilfoder har frysta möss att sälja här på TD).

Men i nöd nöd nöd fall; levande möss säljs ibland här på TD, kolla köp & sälj eller lägg ut en sökes annons.



Läs reglerna: jordbruksverket.se/djur/hastar-och-sallskapsdjur/reptiler-och-groddjur



Allt gott, lycka till!

2
4
saturday_:
Skane skrev:
Hej!

Man ska ge död föda - så mitt tips är försök, försök och försök igen - det är bra om den skulle kunna ”lära” sig att äta dött! Jordbruksverket har tagit ställning i denna fråga, de hävdar att det är onödigt lidande att ge levande. (skanereptilfoder har frysta möss att sälja här på TD).

Men i nöd nöd nöd fall; levande möss säljs ibland här på TD, kolla köp & sälj eller lägg ut en sökes annons.

Läs reglerna: jordbruksverket.se/djur/hastar-och-sallskapsdjur/reptiler-och-groddjur

Allt gott, lycka till!



Jag har försökt och försökt i månader. Nataler, råttor, möss. Mosat dem och testat diverse varianter. Det kostar otroligt mycket mer pengar och energi att hålla på med.

Jag vet att de tagit ställning och jag är medveten om reglerna. Visst är jag lekman att bedöma skillnaden i lidandet. Jag har en KP som jag bedömer får sitt byte till att tappa medvetande på sekunder.
Till skillnad mot giftormar när bytet dör av giftet som troligtvis skapar oerhörd smärta upp till minuter eller för den delen ödlor som sliter sönder sina byten successivt och även äter dem levande, som exempel. Så jag tycker det är skillnad på reptil och reptil, men detta är så klart ingen undantag i Jordbruksverkets regel utan min personliga åsikt.

I läget som jag är i så tänker jag att jag får ge levande eller avliva min KP. Därför har jag valt att använda mig av levande.

Allt gott, tack! :)

129
74
Skane:
saturday_ skrev:



Jag har försökt och försökt i månader. Nataler, råttor, möss. Mosat dem och testat diverse varianter. Det kostar otroligt mycket mer pengar och energi att hålla på med.

Jag vet att de tagit ställning och jag är medveten om reglerna. Visst är jag lekman att bedöma skillnaden i lidandet. Jag har en KP som jag bedömer får sitt byte till att tappa medvetande på sekunder.
Till skillnad mot giftormar när bytet dör av giftet som troligtvis skapar oerhörd smärta upp till minuter eller för den delen ödlor som sliter sönder sina byten successivt och även äter dem levande, som exempel. Så jag tycker det är skillnad på reptil och reptil, men detta är så klart ingen undantag i Jordbruksverkets regel utan min personliga åsikt.

I läget som jag är i så tänker jag att jag får ge levande eller avliva min KP. Därför har jag valt att använda mig av levande.

Allt gott, tack! :)



Ok Jobbigt, kolla köp och sälj - finns det ingen som säljer så lägg ut en sökes annons. Lycka till!  mvh

Skickat från min telefon

143
72
Ezrath88:
Kolla på Tropikhuset som finns på Disponentgatan 10 i Malmö.
Om du vill ringa till dem så är deras telefonnummer 040-30 58 50.
Dem kanske kan hjälpa dig med att vänja din KP med dödföda om dem nu inte skulle ha levande råttor till försäljning för just att mata en orm med.
Du kan också kolla med Djurmagasinet som finns på Pilgatan 10. Och deras telefonnummer är 040-18 33 32.
Hoppas att det här hjälpte :).

161
107
Alex_ask:
Prova variera kosten lite, köp nåt annat o prova mata med finns massor med gott i typ asiatiskt butiker.

Jag brukar köpa vaktlar, groddlår, fisk, och massa annat kul som finns o mata mina djur med, matar ytterst sällan med möss lr råttor som föddes upp i fångenskap dom är väldigt feta i jämförelse.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild