nybörjare till majsorm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
vanja04:
hej, jag har nyss skaffat min första orm någonsin (majsorm) och jag känner mig ärligt talat lite hemst som inte kan läsa dens beteende. han är en albino som jag har haft i ca 3 dagar nu och han försöker alltid rymma ur terrariet, när han var i djuraffären så va han väldigt lugn och snäll men sedan han kom hit har han värkat aggressiv och ovanlig, vet någon vad som kan va problemet? är det vanligt?
(har honom dessutom i mitt rum i princip brevid min säng så han ser mig dagligen!

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Hur ser temperaturen och luftfuktigheten ut i de olika delarna av terrariet? Hur ser du att han försöker rymma (slingrar han sig hela tiden mot glaset, försöker han ringla iväg när du tar ut honom eller vad menar du) och hur är han aggressiv (hugger han mot dig när du öppnar glaset eller blir han bara sur om du plockar ut honom eller något annat)? Hur ser inredningen ut (en bild säger mer än tusen ord)? Nu har jag inte så jättebra koll på ormar men denna informationen (och gärna så mycket mer du kan komma på) kommer sannolikt behövas när någon som har bättre koll på ormar kommer in i tråden. Mitt bästa tips är att lämna den i fred någon eller några veckor innan du försöker hantera den och försök vara så stillsam som möjligt utanför terrariet för att låta den vänja sig vid sitt nya hem i lugn och ro.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild