En så kallad NOOB

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
5
Sinta:
Jag är ny i reptil-communityn, och skrev en tråd "HJÄLP" för att jag ville ha tips på trevliga reptiler och nu är det bestämt! En…BLÅTUNGAD SKINK! YAY! Så nu är det bara att läsa på som attan! Tyvärr finns det betydligt mindre info om en bts än om en tex skäggagam vilket är surt :(.
Jag har en fråga som jag får olika svar på; Hur ska jag transportera hen? Vi har 70mil till tropikhuset i Malmö, men det är värt det, jag har hört att dem är jätteduktiga med djuren och ger toppen-tips!
-----Sinta 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Du får den nog någon form av plastlåda med ventilationshål. Har du ingen egen frigolitlåda att lägga denna plastlåda i kan du säkert köpa en av Uffe på Tropikhuset om du kollar med honom innan. Annars finns det att köpa på tex Dollarstore (fiskeavdelningen).


Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

Sinta skrev:
Jag är ny i reptil-communityn, och skrev en tråd "HJÄLP" för att jag ville ha tips på trevliga reptiler och nu är det bestämt! En…BLÅTUNGAD SKINK! YAY! Så nu är det bara att läsa på som attan! Tyvärr finns det betydligt mindre info om en bts än om en tex skäggagam vilket är surt :(.
Jag har en fråga som jag får olika svar på; Hur ska jag transportera hen? Vi har 70mil till tropikhuset i Malmö, men det är värt det, jag har hört att dem är jätteduktiga med djuren och ger toppen-tips!
-----Sinta 


Vill du ha mer information om BTS så finns det både FB-grupper och Youtube. Care sheets på engelska fins det massor av också. 

 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Jag kan tipsa om detta engelska skötselråd som har väldigt mycket information för den intresserade:

bluetongueskinks.net/care.htm

 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild