Bygga terrarium leguan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
1
snake96:
Hej tänkte bygga ett stort terrarium åt en leguan vilket material bör jag välja 

Medlem i SHF
3997
5021
Jonas_:
Det som står emot fukt bäst :) plyfa brukar vara populära. Alltså dom mörka skivorna, oftast. Nu har jag iofs ingen aning om vilken av alla olika leguanarter du menar... men brukar av erfarenhet vara den gröna när folk skriver "leguan".

Finns ju många alternativ, frågan är vad det får kosta osv. Ett riktigt stort växthus hade väl varit riktigt bra :) 

27
31
Calder:
Nu klädde jag om ett helt rum istället till mina gröna leguaner, men jag använde fuktspärrad spånskiva (V313 tror jag?) med extra fuktspärr av fototapet (av UV-skyddad vinylplast). Står sig ganska väl efter 13 år även om det släppt lite vid fönstret.
Nu blir det en utebur av vanliga reglar och kanalplast på altan, så jag kan fixa det stora terrariet under sommaren i lugnan ro.. :-D

Till kommande terrarie inne tittar jag på plastskivor (skummad PP). Dyrare, men kommer aldrig någonsin att ruttna. ;-)

*Edit* Jag är även sugen på att prova dessa: www.alusteck.de/ , då kan man bygga ett mindre i början (så man kommer åt leguanen) och när den blir större bygga ytterligare ett för att docka emot med en förberedd öppning mellan dom...

165
93
Sockerfar:

Calder skrev:
Nu klädde jag om ett helt rum istället till mina gröna leguaner, men jag använde fuktspärrad spånskiva (V313 tror jag?) med extra fuktspärr av fototapet (av UV-skyddad vinylplast). Står sig ganska väl efter 13 år även om det släppt lite vid fönstret.
Nu blir det en utebur av vanliga reglar och kanalplast på altan, så jag kan fixa det stora terrariet under sommaren i lugnan ro.. :-D

Till kommande terrarie inne tittar jag på plastskivor (skummad PP). Dyrare, men kommer aldrig någonsin att ruttna. ;-)

*Edit* Jag är även sugen på att prova dessa: www.alusteck.de/ , då kan man bygga ett mindre i början (så man kommer åt leguanen) och när den blir större bygga ytterligare ett för att docka emot med en förberedd öppning mellan dom...



jag hoppas att du kommer lägga upp dina gedigna byggen som du håller på med.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild