G .pulchra och G. rosea

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

80
28
Zombieboyy88:
Är dessa spindelarter så svåra och hitta? Har efterlyst här i annonstrådarna utan framgång och även varit inne på spiderworld.eu och inte hittat där heller, har nån tips var jag kan hitta dessa?

Medlem i SkHF
30
22
johandenver:
Kör en sökning på invertory.app/market?marketCategory=Spiders&continent=Europe

Både pulchra och rosea finns tillgängliga.

80
28
Zombieboyy88:
Hitta en rosea på spiderworld.eu nu och bara hört massa positivt om dom men pulchra fanns bara på dom andra sidorna du länkade, är nån av dom butikerna bra vad du vet? 

Medlem i SkHF
30
22
johandenver:
Jag har inte köpt från spidershop.pl faktiskt men jag tror säkert dom är helt ok, åtminstone baserat på det jag hört om dom.
Du kan räkna bort alla sajter i UK då dom inte skickar till Sverige längre, pga brexit, men de tyska och polska är inga problem med.

Belgian Tarantula Breeding Team är jag osäker på, har försökt beställa där men dom svarar inte speciellt snabbt om man säger så.

80
28
Zombieboyy88:
Aha ok får bli eu sidan först och testa 

9
7
Dacke82:
Dom flesta har inte så mycket på "lager" ännu, så försök avvakta några veckor och se om du inte kan köpa på arterna samtidigt för att spara in på fraktavgiften. Jag sitter själv och spanar, men jag avstår spidersworld.eu under pandemin eftersom deras frakt ligger på 30euro, medans tex wildtarantulas.eu ligger på 8,75euro och som jag har mycket bra erfarenheter av. Det kliar något fruktansvärt i mina fingrar också :)

80
28
Zombieboyy88:
Dacke82 skrev:
Dom flesta har inte så mycket på "lager" ännu, så försök avvakta några veckor och se om du inte kan köpa på arterna samtidigt för att spara in på fraktavgiften. Jag sitter själv och spanar, men jag avstår spidersworld.eu under pandemin eftersom deras frakt ligger på 30euro, medans tex wildtarantulas.eu ligger på 8,75euro och som jag har mycket bra erfarenheter av. Det kliar något fruktansvärt i mina fingrar också :)


Aha när jag kolla stod det 20 polsk valuta som motsvarar 40 kr i svenska? 

9
7
Dacke82:
Zombieboyy88 skrev:


Aha när jag kolla stod det 20 polsk valuta som motsvarar 40 kr i svenska? 


Mmm jag vet, men du kommer se skillnaden sen när du skapat ett konto och ska välja fraktsätt till Sverige.

80
28
Zombieboyy88:
Dacke82 skrev:


Mmm jag vet, men du kommer se skillnaden sen när du skapat ett konto och ska välja fraktsätt till Sverige.


Aha då väntar jag, har ju väntat 1 år så kan vänta lite till :) 

8
4
Johan154:
spidershop.pl är riktigt bra, har ganska nyligen beställt från dom, fraktfritt på order över 150 euro och dom skickar med kurir till dörren, spindlarna jag fick var riktigt bra och pigga och inte supersmå, en G. Pulchra som jag beställde därifrån var nästan semi-adult, och jag betalade för en sling, vet inte om det var ett misstag eller att dom var shyssta, men det gjorde min dag iaf.:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild