Kryp i terrariumet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

33
9
dfniklas:

Upptäckte för ett tag sedan den här invånare i terrariumet.. Har efter det hittat 3-4 stycken under flera månaders tid, idag när jag skulle byta vattenskålet i terrariumet KRYLLADE det av små små smååå kryp i vattenskålen. Äcklad tömde jag ut vattnet innan jag tog en bild. Undrar om dessa två incidenter kan hänga ihop och isåfall, vad är det för insekt på bilden? Och hur blir jag av med den!?

Tacksam för svar!

Mvh


5088
3861
Tropfrog:
Insekten på bilden är någon sorts skalbagge. Det finns säkert någon här som kan identifiera den men inte jag. Tänkte ändå att du kanske matar med larver och att en larv smitit och metamorferat. Matar du med larver? Vilken sort?

Små kryp i närheten av vattenskålen skulle kunna vara hoppstjärtar.  Är de små, vita och hoppar till när du blåser på dem?

Mvh
Magnus

33
9
dfniklas:

Tropfrog skrev:
Insekten på bilden är någon sorts skalbagge. Det finns säkert någon här som kan identifiera den men inte jag. Tänkte ändå att du kanske matar med larver och att en larv smitit och metamorferat. Matar du med larver? Vilken sort?

Små kryp i närheten av vattenskålen skulle kunna vara hoppstjärtar.  Är de små, vita och hoppar till när du blåser på dem?

Mvh
Magnus


Glömde nämna det, det bor en kungspyton i terrariumet så matar inte med några insekter ☺️


Nja, dom var svarta dessa kryp. Och minimala, säg 1mm och svarta!


273
148
Flosker:
Skalbaggen ser ut som någon praktbagge. Har du grenar utifrån eller köpta i zoo affären? Med vänlig hälsning, Micke

33
9
dfniklas:
Grenarna är köpta i affären! Allting köpt hos reptilbutiken o dyl förutom terrariumet som är köpt begagnat!

33
9
dfniklas:

Lyckades ta ett foto på de små asen som befinner sig i vattenskålen. Dom är alltså minimala!


167
162
Imori:
Ser ut som rovkvalster.
De säljs i blomsteraffärer som ett slags biologiskt vapen mot skadedjur. De är alltså våra vänner.

33
9
dfniklas:
Imori skrev:
Ser ut som rovkvalster.
De säljs i blomsteraffärer som ett slags biologiskt vapen mot skadedjur. De är alltså våra vänner.



Ahh okej, ja det kan det kanske vara. Jag har en stor samlig växter, dock inte i terrariumet :P

9
3
iknor:
De små "vattenskåls-asen" ser väldigt mycket ut som krypen jag hittade hos mig.
www.terrariedjur.se/forum/thread/11050

33
9
dfniklas:
iknor skrev:
De små "vattenskåls-asen" ser väldigt mycket ut som krypen jag hittade hos mig.
www.terrariedjur.se/forum/thread/11050


Ja, väldigt likt! Aja, har iaf gjort en storstädning och förmodligen tagit kål på det mesta, var ändå dags för en storstädning sååå hoppas dom är borta :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild