Styra termostat på mobilen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Finns det någon smart termostat som man kan styra och få notiser i telefonen ifall nåt felar? Tex att det plingar till om temperaturen sjunker eller stiger och då kan kan man justera alt. Stänga av all värme mobilt?

226
222
Formula76:
Jag använder en sån här: www.aliexpress.com/i/32820574521.html
Den köpte jag på Wish och den funkar felfritt!

Där följer med 2 olika sensorer, temperatur och fuktighet (man kan bara köra med en åt gången tyvärr)

Sen ställer man in mellan vilka tider den ska köra, mellan vilka temperaturer den ska slå till och från osv
Du kan gå in i appen för att kolla aktuell temperatur, även få notiser om den stängt av sig. Och naturligtvis stänga av den via telefonen då.

Det finns även en simplare variant som bara är till/från på, som fungerar som en timer där du kan lägga in tider och scheman.

Jag har använt mina i ett år nu och tycker det funkar bra! 

226
222
Formula76:
Edit:

Nu när jag kollar i annonsen så ser det ut som att detta är en lite uppdaterad version än den jag har, verkar som du faktiskt kan köra både temp och fuktighets sensorer samtidigt.

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Formula76 skrev:
Edit:

Nu när jag kollar i annonsen så ser det ut som att detta är en lite uppdaterad version än den jag har, verkar som du faktiskt kan köra både temp och fuktighets sensorer samtidigt.



Tack för tipset. Hade hoppats på nåt märke man kände till och inte en wish/aliexpress produkt. Funkar säkert jättebra men den hade nog bara gjort mej mer nojig..

Men tack ännu en gång för tipset :D

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Kolla på Telldus. 

Jag har telldus för att styra ljus och regnsystem, men har även termo/hygro-meter i en del av terrarierna och kan se temp och fuktnivå i mobilen och datorn. 

 

Det går även att programmera in händelser, om temp går under en viss nivå tänds värmelampa/matta.


Medlem i GHF
236
384
jontenation:
ZDC skrev:
Kolla på Telldus. 

Jag har telldus för att styra ljus och regnsystem, men har även termo/hygro-meter i en del av terrarierna och kan se temp och fuktnivå i mobilen och datorn. 

 

Det går även att programmera in händelser, om temp går under en viss nivå tänds värmelampa/matta.


Tack för tipset! :)

5058
3824
Tropfrog:
Jag använder telldus i stora delar av mitt hus. Men har utelämnat det till terrariet. Jag litar inte på ickeredundanta trådlösa system på livsuppehållande funktioner.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Knepig att det inte verkar finnas trådlösa termostater som är anpassade för terrarier än. Får väl vänta nåt år till med det då, lär ju dyka upp tycker jag :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild