Bioaktivt terrarium - tips?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Genetta:
Hej, jag ska göra mitt första bioaktiva terrarium till en tokay. Har ni några bra tips på hur jag kan göra? T.ex. substrat och växter.

22
11
Arazand:
Vad för klimat ska du ha? Olika tips för olika klimat. 

5061
3824
Tropfrog:
Med tanke på att det skall vara till en tokay gecko så antar jag varmt och fuktigt.

Mvh
Magnus 

654
341
Johnexotics:
hoppstjärtar och gråsuggor är bra städpatruller för bioaktivt terrarium. tanke på du ska har en tokay är väl jord som är den ska har. oftas blanda man jord med löv och mossa. när det kommer till växter få du kolla upp vilka som skulle passa in med djuret du ska har dom med 

5061
3824
Tropfrog:
Jag gillar grövre material i bioaktivt. Det dränerar bättre och håller längre. Orkidebark spagnummossa och cocohusk är en bra grund. Sen fylla på med vad man känner för, murket trä, cicosfiber, torkade löv, torv osv.

Det man vill åstadkomma är ett substrat som både håller vatten, dränerar bra och håller länge.

Mvh
Magnus 

22
11
Arazand:
Missa helt det var till en tokay gecko. My bad.

Habistats färdigblandad djungel substrat är väldigt bra har jag märkt. Men man kan blanda den själv och få större mängder billigare. 

Den innehåller jord, löv, bark, mossa och en gnutta sand. Håller fukt men dränerar bra.

Hoppstjärtar, kubanska och tropiska gråsuggor trivs bra i den miljön och är städpatrulen.

Växter som passar är monstrera och andra växter med stark stam och stora blad passar bra till en gecko av den storleken. Gullranka kan funka om den är tillräckligt stor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild