Växter i akvariumet.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
1
Linn12345678:

Min reeves kärrsköldpadda äter inte växter och det skulle därför vara kul att inreda med några fina sådana. - både på land och i vattnet. 

Har ni några förslag?


5095
3865
Tropfrog:
Anubias, javaormbunke och valisneria är tre exempel på växter som klarar akvarium utan co2 tillsats och låg belysning bra. De två första går att plantera både i och ovanför vattnet.

Mvh
Magnus   

26
53
RIBRI:
Ja mitt tipps är att du spar pengarna som du tänkt lägga på växter. Sköldpaddor i all ära men dom bökar runt som hundvalpar river upp och vill undersöka. Lägg pengarna på rötter eller annan inredning som gör det snyggt o trevligt för sköldpaddan, växterna hamnar tyvärr i pumpen med rengöring som följd. Men man kan gott prova lite salladsblad som man lägger i som tillskott till foder, eller som vi själva gör till vissa arter sommartid färsk kirskol små nya skott kan vara uppskattat av många sköldpaddor, vet inte varför ogräs enl mig själv men nyttigt sägs det. Snyggt med växter men när sköldpaddan växer upp tror jag du tröttnar tyvärr. Möjligtvis om du kan ha sumpväxter på hylla eller kruka som den inte kommer åt, men kolla så växterna inte är giftiga då blad kan trilla ner i vattnet. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild