HJÄLP Groda äter inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

105
32
Fuffesnuff:
Köpte 2 Korallfingergrodor för en vecka sen till ett väl inväxt terrarium men dem har fortfarande inte ätit. Brukar låta ibland men vägrar äta. Sover på dagen och gömmer sig på natten. Är inte det en art som ska vara väldigt hungrig? Har ingen aning om vad jag ska göra. Har försökt ge dem maskar.

654
341
Johnexotics:
Grodjur kan gå utan mat längre perioder  men testa annars med annat foder nått dom kan jaga ?

5058
3824
Tropfrog:
Jag tänker att maskar som lever i jorden inte är naturlig föda för trädlevande djur. Ge den syrsor eller kackerlackor.

Mvh
Magnus 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Hur matar du dem? Pincettmatar du dem och trycker det framför deras mun så är risken stor att de kommer blunda och bli rädda och därför inte äter utav det. Sen är de precis som du säger nattaktiva, så bäst är om du matar dem när det blivit mörkt.

Jag hade provat att sätta över dem i en tom plastlåda och lägga i några foderdjur och sen se ifall de äter av dem när de rör sig framför dem. 

Prova gärna att använda flera olika typer av foderdjur och storlekar.


18
9
klockgrodan2019:
Det är inte någon fara det tar ett tag innan ens nya grodor vill äta. Liksom det är en ny miljö med nya intryck och de behöver känna sig bekväma. Vilket innebär att det kan ta ett tag. Lägg in lite syrsor till dem. De kommer att äta när de blir hungriga, det är bara att ha tålamod. Du behöver inte vara orolig.

Mvh
Gabriel

Medlem i SHF
87
67
do_it:
Får man fråga var du köpte dem? Letar efter en hona ????
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild