Heterometrus petersii, räcker 24grader i terrariet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
11
Infected13:
Hej 
Jag har nyligen skaffat mig en asiatisk skogs skorpion och enligt skötselråden här på sidan ska den ha mellan 24-30c+ i terrariet.
Mitt terrarium håller 75% luftfuktighet och 23.5-24 grader, borde jag skaffa en värme källa för att komma uppåt närmre 25-27grader ?

Vilket mår den bäst av eller mår den precis lika bra i 24c som i 30c ?


28
11
Infected13:
Okej jag har bestämt mig för att skaffa en värme källa då temperaturen ibland går ner till 23,5 och den bör ligga mellan 24-30grader.

Kan någon tipsa om en billig värme källa att värma upp mitt lilla terrarie med?

Funkar det med en vanlig glödlampa/lågenergi lampa för att få upp värmen lite eller blir det för mkt direkt ljus för en skorpion?
 Mvh Infected13

77
29
Insecta:
Infected13 skrev:
Hej 
Jag har nyligen skaffat mig en asiatisk skogs skorpion och enligt skötselråden här på sidan ska den ha mellan 24-30c+ i terrariet.
Mitt terrarium håller 75% luftfuktighet och 23.5-24 grader, borde jag skaffa en värme källa för att komma uppåt närmre 25-27grader ?

Vilket mår den bäst av eller mår den precis lika bra i 24c som i 30c ?


Nej ingen värme källa så länge det är 24 grader är det lungt under 20 grader för länge är inte bra 

77
29
Insecta:
Insecta skrev:

Nej ingen värme källa så länge det är 24 grader är det lungt under 20 grader för länge är inte bra 

Vanlig lampa avger värme så införskaffa det så den får lite bättre dyngsrytm

28
11
Infected13:
Okej, Ska börja kolla efter en vanlig lampa.
Tack för hjälpen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild