Jag har en spindel som är redo för att avlas, men vet ej hur/var jag hittar uppfödare...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
5
Neospooder:
Jag har en dvärgspindel (hane) och han har blivit könsmogen. Och jag skulle gärna vilja para honom innan han går bort. Finns det sidor där man kan hitta uppfödare eller liknande? Jag har lagt upp en annons här men den har ej fått något svar. 
Så finns det sidor där man kan hitta uppfödare?(länka tack!)
Eller är det bäst att fråga lokala zoologiska butiker om de känner någon uppfödare?
Ps. Jag skickar inte utanför Sverige så vill gärna ha någon i landet. 
Arten är cyriocosmus elegans

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Neospooder skrev:
Jag har en dvärgspindel (hane) och han har blivit könsmogen. Och jag skulle gärna vilja para honom innan han går bort. Finns det sidor där man kan hitta uppfödare eller liknande? Jag har lagt upp en annons här men den har ej fått något svar. 
Så finns det sidor där man kan hitta uppfödare?(länka tack!)
Eller är det bäst att fråga lokala zoologiska butiker om de känner någon uppfödare?
Ps. Jag skickar inte utanför Sverige så vill gärna ha någon i landet.

Vad fan är en dvärgspindel? Du behöver nog det latinska namnet, lokala zoobutikerna brukar hitta på diverse konstiga inkorrekta namn på saker.

5061
3826
Tropfrog:
Jag gissar på Cyriocosmus elegans :)

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Såg det nu, vet inte om TS redigerade in det eller om jag missade det först.

Jag tror nog att en annons här är det bästa. Finns även facebookgrupper där annonser med pris osv är förbjudet då det strider mot facebooks riktlinjer, men man kan skriva "Hane av Cyriocosmus elegans för 50/50" utan mer text vilket facebooks botar inte fattar (antar jag). Tyvärr når nog facebookgrupperna ut till fler än forum nu för tiden. Zooaffärerna är troligen inte till någon hjälp då de flesta bara köper massa viltfångade spindlar från imazo, men det finns förstås undantag t.ex Herpers Choice som kanske kan vara till hjälp.

5061
3826
Tropfrog:
EmanuelKarl skrev:
Såg det nu, vet inte om TS redigerade in det eller om jag missade det först.

.


Tja, du citerade ju inlägget så ganska så enkelt att lista ut ;).

Jag själv kollade i köp och sälj innan redigeringen :)

Mvh
Magnus 

7
5
Neospooder:
EmanuelKarl skrev:
Såg det nu, vet inte om TS redigerade in det eller om jag missade det först.

Jag tror nog att en annons här är det bästa. Finns även facebookgrupper där annonser med pris osv är förbjudet då det strider mot facebooks riktlinjer, men man kan skriva "Hane av Cyriocosmus elegans för 50/50" utan mer text vilket facebooks botar inte fattar (antar jag). Tyvärr når nog facebookgrupperna ut till fler än forum nu för tiden. Zooaffärerna är troligen inte till någon hjälp då de flesta bara köper massa viltfångade spindlar från imazo, men det finns förstås undantag t.ex Herpers Choice som kanske kan vara till hjälp.

Ok, tack för informationen!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild