Skäggagam, rör sig knappt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
1
Eydam:
Hej!

Jag och min flickvän har en skäggagam som vi trodde var en hane tills hon lade ägg för en vecka sedan och nu rör hon sig knappt. Jag vet att honor gärna gräver ner sig och brumerar när det är dags att lägga ägg och det försökte hon med väldigt länge genom att gräva i hörnen på terrariet dag ut och dag in istället för att gå in i grottan vi köpte åt henne...Tillslut gav hon upp och klämde ur sig totalt 6st ägg, men nu ligger hon bara stilla och rör sig knappt alls. När vi tar ut henne och låter henne springa fritt som hon alltid tyckt om förut så hittar hon en mörk plats och somnar istället för att utforska som hon alltid annars gjort. Aptiten har gått ner lite men hon äter ändå, speciellt mask det älskar hon fortfarande. Hon springer fram till skålen när det är dags för mask. Sallad är ingen super hit men hon äter sallad med 1-2 dagars mellanrum vilket jag tycker är normalt?

Är det årstiden som gör att hon vill brumera? Eller är det bara det faktum att hon nyligen lagt ägg och vill brumera men är för trött då hon redan gått in i "brumeringsmode"? Kan det finnas andra orsaker?  

1
0
jcr:
Årstiden har nok mest å si. 6 egg er endog litt lite, så kan være at det kommer flere. Hvis hun vil ha så tilby gjerne rotte pinkies for å gi henne litt ekstra energi.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild