Min ena padda har problem att stödja sig på foten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

656
344
Johnexotics:
Hej alla har problem med min ena padda han kan inte stödja sig på fram foten funderar på om han har lyckas skada sig för borde inte vara nån skelett sjukdom han får kalcium och vitaminer. Han verka vara pigg annars försöker äta och sitt lugna själv nån som nån anning ?

656
344
Johnexotics:

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Kan han ha klättrat och ramlat ner på något så att det faktiskt är brutet? Rör han på armen överhuvudtaget?
Tror det är veterinär som gäller dessvärre.

5088
3861
Tropfrog:
Jag skulle rekommendera nitrilhandskar när du hanterar amfibier. De flesta får irritationer av kontakt med mäniskohud.

Mvh
Magnus 

656
344
Johnexotics:
anders skrev:
Kan han ha klättrat och ramlat ner på något så att det faktiskt är brutet? Rör han på armen överhuvudtaget?
Tror det är veterinär som gäller dessvärre.


Jo han kan Röra på benet 

656
344
Johnexotics:
Tropfrog skrev:
Jag skulle rekommendera nitrilhandskar när du hanterar amfibier. De flesta får irritationer av kontakt med mäniskohud.

Mvh
Magnus 



Brukar alltid har handskar. men hade problem hålla fast han med idag för kunna ta bilder dock paddor ska inte vara känsliga på det sättet många andra grodjur 

187
33
AntonMurseli:
Tror också på att benet är brutet, då det förmodligen inte kan vara någon metabolisk sjukdom då du har tilsätt kalk och vitaminer. Tror du får ta ett besök hos veterinären.

Mvh Anton

656
344
Johnexotics:
MmBruh skrev:

Tror också på att benet är brutet, då det förmodligen inte kan vara någon metabolisk sjukdom då du har tilsätt kalk och vitaminer. Tror du får ta ett besök hos veterinären.

Mvh Anton

har kontaktat en klinik här i stan som är focuserad på mer anderlunda djur se vad som säger

656
344
Johnexotics:
Varit kontakt via telefon  veterinären tror det kan vara en sträckning skulle vänta tills nästa vecka se hur paddan är. dock tycker jag han se bättre ut idag mer aktiv 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild