Behöver hjälp med terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
1
lukasisokay:
Tjenare. Ska köpa terrarium till mina större djur. Behöver att de ska kunna staplas och se bra ut. Vad kan ni rekommendera?

Mvh, Lukas.

Medlem i SkHF
961
1076
NellyNiklas:

Vilka är de "större djuren" och hur stort ska de ha? Beroende på djur så kommer väl L80 diktera valet på utbudet av stapelbara alternativ, antar jag. 

Det finns färdiga lösningar, typ Herptec (?) eller liknande i plast/PVC (har ingen egen erfarenhet av dessa så någon annan får vidareutveckla) som är stapelbara. 

Mvh
Niklas


9
1
lukasisokay:
NellyNiklas skrev:
Vilka är de "större djuren" och hur stort ska de ha? Beroende på djur så kommer väl L80 diktera valet på utbudet av stapelbara alternativ, antar jag. 

Det finns färdiga lösningar, typ Herptec (?) eller liknande i plast/PVC (har ingen egen erfarenhet av dessa så någon annan får vidareutveckla) som är stapelbara. 

Mvh
Niklas



Kungsboor, har just nu endast hanar som kommer bli 150-180 cm kanske. Tänker på något som är 140-160 cm långt och 40-60 cm högt. Menar inte 'rack system' när jag säger stapelbara, vill ha något ormarna ordentligt kan få plats i och de flesta rack system jag har sett är lite väl små.

Kikade lite snabbt på herptek och det är något sånt jag är ute efter. Jag får kolla mer på dessa plast/PVC burkar, verkar som ett bra alternativ till glas. Tack!


273
185
peter68:
lukasisokay skrev:


Kungsboor, har just nu endast hanar som kommer bli 150-180 cm kanske. Tänker på något som är 140-160 cm långt och 40-60 cm högt. Menar inte 'rack system' när jag säger stapelbara, vill ha något ormarna ordentligt kan få plats i och de flesta rack system jag har sett är lite väl små.

Kikade lite snabbt på herptek och det är något sånt jag är ute efter. Jag får kolla mer på dessa plast/PVC burkar, verkar som ett bra alternativ till glas. Tack!



Herptek är väldigt låga. Där är ett på 180 x 90 cm, men är bara 50 cm högt. Jag ser Herpek och liknande som inget annat än uppfödarburkar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild