Hjälp! Elaphe shrenckii med spasmer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
JerkR:
Vår ryska råttsnok har knepiga ryckningar. Trodde bara att hon ryckte för att hon råkade "skrämma sig själv" förut, men nu tycks det mer och mer som tics eller spasmer. 
Hon verkar rycka då och då även när hon är helt lugn, och kan rycka till såpass att hon faller i sitt terrarium. 
Hon äter och ömsar som hon ska, är inte överdrivet skygg utan visar gärna upp sig. Vet någon vad detta kan röra sig om?

24
32
Darth_Vader:

Nu har jag tyvärr inget svar på vad det kan vara utan blev också intresserad utav att få veta vad det kan vara. Då jag också har en ryss som har liknande symptom. Min gör inte dessa ryckningar/tics när han kryper omkring i terrariet eller utanför för den delen heller utan när jag stryker handen på honom. Så fort jag stannar fingret/handen så slutar ryckningarna även om jag fortfarande nudar vid honom. 

 

Kommer ej ihåg när detta började men när han var 6 månader+ ungefär , Han är strax över året nu. 

Mvh


11
4
690duke:
mina  har haft det också   men när de  växer o känner sig tryggare  så förvinner det mesta avdet  närstyker  dem på hals  rygg gör de så ibland även när de stryker mot varandra i på grenarna  är det så ibland  tror  att det växer bort som sagt   men hör kanske till  arten  hälsningar  tony
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild