Smaragdskink

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
8
Vidja:
Jag upptäckte nyligen Smaragdskinken (Lamprolepis smaragdina) som jag blevt helt förälskad i. Väletablerade i det vilda tydligen men fortfarande rätt ovanliga trots påståenden om att de ska vara lätta att avla. Är det någon som har dessa ödlor eller som vet av någon som har i Sverige? Är de så svåra att få tag på att det i princip skulle vara omöjligt? 

7
1
TeoHojwall:
Köpenhamn Zoo har en caresheet på dom och dom kanske säljer dom.

18
8
Vidja:

Tvivlar ju starkt på at ett zoo säljer djur. Det är ju inte det de är till för. Dock finns det en facebook grupp för dessa skinkar där det finns en kvinna i England som det går bra för med uppfödning och som skickar internationellt. Så det är ju möjligt att importera. Bara knepigt när man bor 7 timmar från Arlanda och inte klarar köra 14 timmar på en dag. 

Vet att någon nämnde at Herpers choise tar hem vid begäran i en tråd om L. Williamsi. Är det någon som vet om de skulle kunna sköta själva importen på dessa med? Ser att de svarar själva på forumet ibland. Lättare att hitta någon som kan köra dem en liten bit norrut från Uppsala om de redan är importerade och klara. 


7
1
TeoHojwall:
Om det står zoo kan det menas zoo butik som zoo.se t.e.x. Det brukar gå att hämta det mesta på herpers.

5093
3863
Tropfrog:
TeoHojwall skrev:
Om det står zoo kan det menas zoo butik som zoo.se t.e.x. Det brukar gå att hämta det mesta på herpers.


Då kan det vara bra att länka. En googling på Köpenhamns zoo, ger första tre sidorna med träffar på djurparken mitt i stan.

Mvh
Magnus  

18
8
Vidja:

Precis, jag har tidigare fått upp ett caresheet på en dansk sida. Hamnade på samma då jag försökte sökta på köpenhamn zoo. Och det var ju en djurpark.

Men verkar ju som att det eventuellt är tillåtet att ta reptiler hos SAS så går det att flyga så är det ju betydligt lättare.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild