Substrat till kombinerad grävlåda/fuktlåda?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

34
9
Wheels:

Hej
Idag har jag en fuktgrotta med fuktigt hushållspapper i men jag upplever att hushållspapperet har svårt att hålla fukten. Jag skulle dessutom vilja ordna en grävlåda (dig box) till min lilla leopardgecko.

Det bästa vore att kombinera dessa och fixa en grotta som kan funka både som fuktgrotta och grävlåda.

Vilket substrat är lämpligt i en sådan grotta? Det ska ju vara nåt  som både håller fukten bra och är möjligt att gräva i. 

Det ska vara till en liten leopardgecko.

mvh
Emilia


273
185
peter68:
Sphagnum används till fuktlådor. Även perfekt för hela terrariet. Tyvärr betydligt dyrare än kokosfiber och liknande. Vet heller inte om sphagnum är lämpligt att gräva i. Något som Komodo Tropical Terrain är förmodligen bättre för det.

143
72
Ezrath88:

peter68 skrev:
Sphagnum används till fuktlådor. Även perfekt för hela terrariet. Tyvärr betydligt dyrare än kokosfiber och liknande. Vet heller inte om sphagnum är lämpligt att gräva i. Något som Komodo Tropical Terrain är förmodligen bättre för det.


Menar du sådant här som sphagnum?

och menar du sådant här som Tropical Terrain?


273
185
peter68:
Ezrath88 skrev:


 

 

Menar du sådant här som sphagnum?

och menar du sådant här som Tropical Terrain?



Ja. Nu när jag ser det tycks Komodo Tropical Terrain bara vara vanlig kokosfiber. Inte så bara eftersom kokosfiber är perfekt. Jag använder det som underlag för min boa. Klossarna måste blötläggas i en hink med vatten.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild