Fråga om ormar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

654
341
Johnexotics:
Funderar på börja med Ormar tänkte kolla med er här om ni har lite tips på mindre ormar även om vi har insekts ätande ormar i hobbyn i sverige. ni få gärna lägga ut bilder här å visa vad ni har :)

INGA GIFTORMAR

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

SneakyTurtle skrev:
Funderar på börja med Ormar tänkte kolla med er här om ni har lite tips på mindre ormar även om vi har insekts ätande ormar i hobbyn i sverige. ni få gärna lägga ut bilder här å visa vad ni har :)

INGA GIFTORMAR

Inga jag har, men skulle vilja ha. 

 

blogs.thatpetplace.com/thatreptileblog/2010/05/28/rough-and-smooth-green-snakes-beautiful-insect-eaters-for-planted-terrariums-part-1/.X2ZzcGgzaUk


36
40
Boobanner:
Afrikanska hussnokar är en fantastiskt bra nybörjarorm tycker jag. Det finns flera arter som är fina att titta på, men de är också ganska lätta att tillgodose behovsmässigt. De käkar dock inte insekter. Jag har hållit på med ormar I 25 år och det kommer alltid finnas afrikanska hussnokar hemma hos mig:) Boaedon lineatus har jag.

654
341
Johnexotics:
Tack för infon :) ska kolla upp dessa :)

273
185
peter68:
En personlig favorit: www.terrariedjur.se/gallery/species&specieorder=2&speciegroup=42&specieid=341

Lever huvudsakligen av insekter.

654
341
Johnexotics:
peter68 skrev:
En personlig favorit: www.terrariedjur.se/gallery/species&specieorder=2&speciegroup=42&specieid=341

Lever huvudsakligen av insekter.

sidan kunde inte hittas stog det

273
185
peter68:
SneakyTurtle skrev:

sidan kunde inte hittas stog det


Opheodrys aestivus. Rough green snake om man googlar eller YouTube.

Länken är till bilder>ormar>snokar>Opheodrys aestivus.

654
341
Johnexotics:
tack ska kolla upp^^
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild