Lägga till nättak

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

61
12
Alliminati:
Nu hoppas jag att jag skapar i rätt forum ämne men jag har 2 terrarium. Båda av den här sorten: 
www.cyberzoo.se/sv/articles/317/terrarium-med-aluminiumram

Ena terrariet har jag min lilla skäggis i och den andra är tom för tillfället men jag undrar om det skulle va möjligt att byta ut metall ventilation på ovansidan av terrariet och sätta dit nättak istället för jag känner att det är bättre. Metall ventilationen är påsatt med silikon. Vill gärna veta ungefär hur jag ska göra och lite tips på bra nättak man kan ha.

Anledningen till att jag påpeka att jag hade ett tomt terrarium är för jag vill testa att byta ut på den för att testa och se att det funkar. Frågan är mest om bästa sätt att ta bort metallen och sätta dit nät

5088
3861
Tropfrog:
Silikon tar du bort med brytbladskniv. Använd skyddshandskar, jobba lugnt och metodiskt och var försiktig. Just saying.

Mvh
Magnus 

61
12
Alliminati:
Tropfrog skrev:
Silikon tar du bort med brytbladskniv. Använd skyddshandskar, jobba lugnt och metodiskt och var försiktig. Just saying.

Mvh
Magnus 


Jag gissade nästan på det men tack så mycket för svar. Kommer såklart vara så försiktig jag kan vara. Men nu behöver jag bara hitta ett vettigt nät
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild