Lygodactylus williamsi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

2736
2033
Tropfrog:
Det finns 13 medlemmar här som anmält att de har williamsii. Nog borde det räcka för att få fram lite svenskfödda djur. Jag har inget emot tyska uppfödare. Men det är bättre att ha kontakt med uppfödaren, stödja den inhemska hobbyn och framförallt undvika onödiga stressande transporter.

Mvh
Magnus

4
3
Guld:
Tropfrog skrev:
Det finns 13 medlemmar här som anmält att de har williamsii. Nog borde det räcka för att få fram lite svenskfödda djur. Jag har inget emot tyska uppfödare. Men det är bättre att ha kontakt med uppfödaren, stödja den inhemska hobbyn och framförallt undvika onödiga stressande transporter.

Mvh
Magnus

Hej Tropfrog!
Vet du någon av dom 13 som har sina Lygodactylus williamsi kvar?
Mats

2736
2033
Tropfrog:
Guld skrev:

Hej Tropfrog!
Mats

I den bästa av världar och i tanken med funktionen så håller medlemmarna sina djurlistor uppdaterade. Men i verklighetens databaser finns alltid felaktigheter av olika anledningar. Man får helt enkelt ta kontakt och kolla hur det står till.

Jag känner på mig att de som har arten i fråga utan att anmält det är fler än de som anmält, men inte har kvar. En köpesannons är en bra idé för att fånga de sistnämnda.

Mvh
Magnus

1040
356
leedragon:
Guld skrev:

Hej Tropfrog!
Mats

Många lär inte ha det, skriv till de och fråga, föhoppningsvis har någon av de kvar sina, annars som sagt Tyskland och facebook :)

2736
2033
Tropfrog:
leedragon skrev:

Många lär inte ha det, skriv till de och fråga, föhoppningsvis har någon av de kvar sina, annars som sagt Tyskland och facebook :)

Nu är jag lite nyfiken. När du säger att de inte har de kvar, vad tänker du att de gjort av dem? Inte kan de väl ha sålt dem till Tyskland?

Till ts: du behöver inte åka till Tyskland. Om du inte hittar privata uppfödare så behöver du bara vänta på nästa större mässa eller kontakta en butik som säljer djur så tar de hem åt dig.

Mvh
Magnus

4
3
Guld:
Tropfrog skrev:

Nu är jag lite nyfiken. När du säger att de inte har de kvar, vad tänker du att de gjort av dem? Inte kan de väl ha sålt dem till Tyskland?

Till ts: du behöver inte åka till Tyskland. Om du inte hittar privata uppfödare så behöver du bara vänta på nästa större mässa eller kontakta en butik som säljer djur så tar de hem åt dig.

Mvh
Magnus

Hej -:)
Kollade på profilerna och ser att ungefär hälften inte vart inloggade i år endel inte sedan 2015, två var inte från Sverige blir väll samma som Tyskland. Dom som återstår vill jag ju gärna kolla med! om dom har och vill sälja är det ok att kontakta dom och fråga eller verkar det påfluget!?
Mats

2736
2033
Tropfrog:
Guld skrev:

Hej -:)
Kollade på profilerna och ser att ungefär hälften inte vart inloggade i år endel inte sedan 2015, två var inte från Sverige blir väll samma som Tyskland. Dom som återstår vill jag ju gärna kolla med! om dom har och vill sälja är det ok att kontakta dom och fråga eller verkar det påfluget!?
Mats

Hur det verkar är helt individuellt mellan mottagare. Det har aldrig hindrat mig från att ställa en fråga.

Börja med de som rapporterat in kullar av arten. Det fanns 13 kullar mellan 2013-15. Majoriteten av två personer. Det är inte omöjligt att tro att de fortsatt avel, men slutat att rapportera in.

Mvh
Magnus 

1040
356
leedragon:

Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus

Samma som händer med allt annat som hålls igång under ett tag och sen försvinner helt.

2736
2033
Tropfrog:
leedragon skrev:

Samma som händer med allt annat som hålls igång under ett tag och sen försvinner helt.

Du menar att alla djuren dött, eller? I såna fall är det nog inte någon bra nybörjarart.

För inte kan de väl rimligtvis bara försvinna?

Mvh
Magnus 

1040
356
leedragon:

Tropfrog skrev:

Du menar att alla djuren dött, eller? I såna fall är det nog inte någon bra nybörjarart.

För inte kan de väl rimligtvis bara försvinna?

Mvh
Magnus 

Välkommen till reptil hobbyn där visa djur  hålls i stora mängder under trender perioder och några år senare så hittar du inte några allts.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild