Repashy? Pangea? eller Komodo?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

64
17
Ezrath88:
Tänkte bara kolla med er vilken av dem här 3 olika märkerna som ni tycker är bra jämfört med de andra 3 till ögonfransgecko?

Jag har nämligen tänkt att testa något nytt märke till min ögonfransgecko som just nu får Komodo´s märke och skulle vara vara tacksam för era tips och råd om de andra 2 märkerna :).

Skulle även vara tacksam för tips på vart jag kan få tag i dem andra 2 märkerna :). Jag vet att herperschoise har Repashy och Reptilgrottan har alla 3 märkerna. Tänkte om det finns andra ställen i Sverige som säljer något av dem över nätet?

86
112
TowerOfGray:
Pangdubia.se har mycket smaker av Repashy och pangea. 
Kan rekommendera dom märkerna då dom också verkar mest populära med ögonfransarna. Har testat lite olika mat och märken men det är dom 2 som mina ögonfransar gillar och äter mest av. Verkar också som att dom har bäst ingredienser i sig. 

Jag själv använder pangea fig & insects. Men gillar även att blanda ihop breeding & growth som har extra näringsrik för äggläggande honor och små ungar med Repashys banana cream pie för smak (just denna smak är inte fullständigt mat, utan mer som en dessert för dom) 

Jag vet även att den mest populäraste Pangea smaken är vattenmelon :) 

Medlem i SkHF
293
194
ZDC:
Jag kör med Repashy och tycker det fungerar bra, men har nyligen fått hem en Gargoyle som mest fått Pangea så nu har jag beställt 2 påsar Pangea från reptilgrottan i hopp om att få igång honom så att han börjar äta. 

83
36
Ems:
Ezrath88 skrev:
Tänkte bara kolla med er vilken av dem här 3 olika märkerna som ni tycker är bra jämfört med de andra 3 till ögonfransgecko?

Jag har nämligen tänkt att testa något nytt märke till min ögonfransgecko som just nu får Komodo´s märke och skulle vara vara tacksam för era tips och råd om de andra 2 märkerna :).

Skulle även vara tacksam för tips på vart jag kan få tag i dem andra 2 märkerna :). Jag vet att herperschoise har Repashy och Reptilgrottan har alla 3 märkerna. Tänkte om det finns andra ställen i Sverige som säljer något av dem över nätet?

Jag ger bara pangea. Köp några småpåsar först i olika smaker och se vad din gillar mest. Tog några försök innan jag hittade smakerna min äter av. 

Medlem i DHF
1056
738
Westman:
Komodo är skräp.

2710
1151
EmanuelKarl:
Pangea eller repashy. Komodo är skräp som hälften av alla ödlorna inte ens äter, och innehållet är knappast kvalité.

Jag har alltid kört pangea. Favoriterna hos mina ödlor är vattenmelon/mango och banan/aprikos. Har du planer på avel (vänta med det tills du är erfaren) eller kommer över en undernärd ödla kan du även använda någon sk. "breeding formula".

Jag beställer och har alltid beställt sånt här från pangdubia.se

503
383
Crippa:
Pangea är helt klart bäst.

Medlem i SkHF
293
194
ZDC:

Jag har kört Repashy fram tills jag fick en Gargoyle som inte ätit annat än Pangea, jag testade att sätta Repashy till honom men han rörde inte maten på en vecka vilket förmodligen berodde på att det var direkt efter flytt också, men jag köpta två små påsar med Pangea, mixade lite Mango och blandade det i Pangea och nu har jag sett honom äta flera gånger. 

Jag har en burk med komodo hemma, inga av djuren har rört det, sämsta skräpet jag varit med om, det ser ut som grus man sopat upp från golvet och hällt ner i en burk och kallar det Crested Gecko Diet, det har ingen frisk fruktig doft som Repashy eller Pangea har. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild