Foderdjurs rack

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
Blandat:
Hej, skulle vilja ha tips på hur man kan fixa rack till foderdjur, har en uppfödning på råttor, möss och nataler men vill utveckla lite mer men platsen är begränsad tyvärr. 
Så om ni har tips och gjort egna så hör av er ^^ 
Vill gärna ha bilder, vad ni använder för underlag, mat och inredning. 

Mvh Blandat (Reptiler, spindeldjur, insekter, gnagare foder och sällskap)

54
45
Kriktorlina:
Platsen (storleken) är väl som den är, sen hur man fördelar måtten på höjd längd och bredd vet jag inget ingenting om. 

Personligen tycker jag vid googling av sk ”racks” att det påminner om försöksdjurshållning och verkar vara ett amerikanskt fenomen. Jag tvivlar på att man kam proppa IKEAplastbaljor fulla med gnagare på höjd i förenlighet med svenskt regelverk om djurhållning. Om inte annat säger väl sunda förnuftet ifrån. 

Jag skriver inte detta för att vara dryg och personligen tycker jag mycket illa om råttor men det spelar ingen som helst roll, djur ska tas hand om på rätt sätt oavsett om de ska bli mat eller har annat syfte. Och råttor är väldigt intelligenta djur. (Men detta vet du redan).

Ber om ursäkt i förväg om jag fick fel bild av din plan men tycker illa om fenomenet sk rack såvitt jag läst mig till. 

3
1
Blandat:
Kriktorlina skrev:
Platsen (storleken) är väl som den är, sen hur man fördelar måtten på höjd längd och bredd vet jag inget ingenting om. 

Personligen tycker jag vid googling av sk ”racks” att det påminner om försöksdjurshållning och verkar vara ett amerikanskt fenomen. Jag tvivlar på att man kam proppa IKEAplastbaljor fulla med gnagare på höjd i förenlighet med svenskt regelverk om djurhållning. Om inte annat säger väl sunda förnuftet ifrån. 

Jag skriver inte detta för att vara dryg och personligen tycker jag mycket illa om råttor men det spelar ingen som helst roll, djur ska tas hand om på rätt sätt oavsett om de ska bli mat eller har annat syfte. Och råttor är väldigt intelligenta djur. (Men detta vet du redan).

Ber om ursäkt i förväg om jag fick fel bild av din plan men tycker illa om fenomenet sk rack såvitt jag läst mig till. 

Förstår dig helt ^^ 
Jag vill bli ifrågasatt hellre än man ska tro att jag bara tänker på pengar ^^ 
Råttorna kommer till 99% vara i den buren de har och det är en stor papegojbur och har fågelbur med så men tänkte om det fanns något sätt att minsk kostnaderna i foder (kör avelspellets blandat med råttmat), kör toalett (pappersströ) till dem nu mm 
Dessa är nästan helt sällskap nu då jag ska ta en kull snart på de som inte tog sig för 3 månader sedan ^^ 

Det är mer mössen och natalerna jag funderar på rack men kommer köra större än l80 ^^
Och till dem kör jag just nu hamsterblandning, musfoder och fröblandning så inte så ekonomiskt men jävligt bra i näring ^^
Kör toalett till dem med men funderar på spån till dem men vet inte hur effektivt och prisvärt det är ^^ 
Jag kommer köra så pass stort så de kan ha hjul, bon (om det är 2-4 honor så minst 2 bon) mm 

Alla mina honor får även vila efter födseln så de inte blir parade direkt så drt är hanen som flyttas till olika burar ^^ 

Tycker illa om USA etc med deras rack för där går djuren PÅ varandra och får inget ljus men tänkte om någon kunnat fixa rack till deras foderdjur som är fina ^^ 
Grilla mig med mer frågor gärna för jag älskar mina foderdjur med så de är som mina sällskapsdjur bara att de får ungar med ^^ 

3
1
Blandat:
Hej. 

Är det någon som har något tips?? 
Jag vill inte ha Usa-Så-Litet-Så-De-Går-På-Varandra utan ett "fint" och Lagligt sätt att ha några av gnagarna. 
Min pojkvänn har halvt flyttat in, särbos men han är här hela tiden för blir lika lång tid att pendla från honom som från mig till jobb, han har trötttnat på burarna som står högt och lågt och inte har någon som helst liknelse (Akvarium, plastburar, gallerburar och terrarium (Insekter)). 

Jag vill ha tips på bottenmaterial, mat och bur och de som jag vill ha hjälp med sätter jag * efter. 

Alla djuren får mjölmask var tredje dag, frukt och grönt varannan dag och vitaminer i vattnet varje dag. 
När jag avlar så är det hanen som flyttas efter en vecka (De som inte blivit parade under denna veckan får vänta tills nästa gång) så att de inte ska få kull efter kull och får vila tills efter ungarna varit leveransklara någon vecka innan jag kanske sätter in hanen igen. 

Råttorna: 
Bur: Fågelbur. 
Mat: Avelspellets, gnagarblandning och råttfoder. * 
Bottensubstrat: Toalett (Papperströ). * (Något som ska funka till deras lungor) 

Nataler: 
Bur: Akvarium. 
Mat: Gnagar-, Musblandning, lite råttpellets och fröer. * 
Bottensubstrat: Toalett. * 

Gerbiler: 
Bur: Plastburar. 
Mat: Gnagarblandning. * 
Bottensubstrat: Toalett. * 

Möss Och Dv Hamstar: 
Bur: Gallerburar. * 
Mat: Gnagar-, Musblandning, lite råttpellets och fröer. *
Bottensubstrat: Toalett. * 

Ställ gärna frågor, har ni tips motages de gärna, antingen här eller om ni vill via pm. 
Mvh Blandat. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild