Ljudnivå rödögd trädgroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

69
21
Justivan:
Hej! är helt ny med grodor så ber om ursäkt om det är en dum fråga men hur mycket låter en rödögd trädgroda? är något av könen tystare än andra?

5088
3861
Tropfrog:
Jag har inte hört dem själv. Men samtliga jag känner som har haft dem har gjort av med dem pga lätet. Vi är nog alla olika känsliga. Jag gillar grodsång så ljudnivån är sällan ett problem. Men grodor som sjunger på natten.....nej tack oavsett ljudnivån.

Mvh
Magnus  

69
21
Justivan:
Tropfrog skrev:
Jag har inte hört dem själv. Men samtliga jag känner som har haft dem har gjort av med dem pga lätet. Vi är nog alla olika känsliga. Jag gillar grodsång så ljudnivån är sällan ett problem. Men grodor som sjunger på natten.....nej tack oavsett ljudnivån.

Mvh
Magnus  

Okej, tack för svar! då nördar jag in mig på pilgift istället :)

214
333
MartinJ:
Rödögda låter tämligen sällan och i väldigt korta stötar, förutom under (simulerad) regnperiod. Jag har personligen svårt att se att deras spel skulle kunna vara ett problem, men som föregående talare påpekat är vi alla olika. Om du vill hålla rödögda, men verkligen inte klarar av spelet, kan du skaffa enbart honor. De kan låta till ibland, men det är väldigt sällan.

69
21
Justivan:
MartinJ skrev:
Rödögda låter tämligen sällan och i väldigt korta stötar, förutom under (simulerad) regnperiod. Jag har personligen svårt att se att deras spel skulle kunna vara ett problem, men som föregående talare påpekat är vi alla olika. Om du vill hålla rödögda, men verkligen inte klarar av spelet, kan du skaffa enbart honor. De kan låta till ibland, men det är väldigt sällan.

Tack för svar!
har personligen inte något emot spelet men familjen är lite tveksamma
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild