Ormens luktsinne

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
45
Kriktorlina:
Goddag!

jag har en kanske jättedum fråga.

det är så att jag har en liten (ung) boaorm. Nu har hon gått upp till ännu större råttstorlek så jag har börjat fundera på nästa steg. Redan nu skulle hon ju kunna äta små kaninungar (nyfödda är ju t o m lite för små).
jag har ganska många kaniner även fast jag nu avvecklat delvis. Tog inga kullar i år alls. Och inga olyckor blev det heller, otroligt nog. 
Men kaninerna är i alla fall ett intresse jag har. Ibland om de blir sjuka eller skadade tar jag bort dom själv. Eller nån nykläckt kaninkull om det blivit för tokigt. 
Det är väl inget hinder att jag lägger dessa i frysen och de blir ormmat? Väl?
men det jag mest funderade på var om ormen börjar äta kaniner, hur hon sedan kommer associera och gå i gång på lukten.
jag har alla ute men det blir ju att man grejar med dom och går ut och in i huset. 
När jag tagit fram en råtta som tinar blir ju ormen helt loco när lampan släcks. Nästan så stt det blivit ett mindre avancerat moment när hon är så helpepp!! 
Skulle ormen känna av kanindoften med pch på mig och gå igång så också, om jag började ge henne kanin? 
Tack på förhand.
mvh
Lina 

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Jag har också kaniner, både som husdjur och i frysen. Aldrig märkt att ormarna blir i "feeding-mode" när jag håller i dom med samma kläder på kroppen som jag haft i kaninernas närvaro, om du förstår vad jag menar ☺ självklart tvättar jag händerna innan jag öppnar något terrarium, sunt förnuft med andra ord.

Jag har ormar i storlek som äter kaninungar...och andra som tar kaniner på 3-5kg.

Både ormarna och kaninerna bor på övervåningen, dock i olika rum. Levande kaniner är aldrig i ormrummet och vice versa. 

54
45
Kriktorlina:
Jonas_ skrev:
Jag har också kaniner, både som husdjur och i frysen. Aldrig märkt att ormarna blir i "feeding-mode" när jag håller i dom med samma kläder på kroppen som jag haft i kaninernas närvaro, om du förstår vad jag menar ☺ självklart tvättar jag händerna innan jag öppnar något terrarium, sunt förnuft med andra ord.

Jag har ormar i storlek som äter kaninungar...och andra som tar kaniner på 3-5kg.

Både ormarna och kaninerna bor på övervåningen, dock i olika rum. Levande kaniner är aldrig i ormrummet och vice versa. 

 
Ååh tack för svar!! :-D låter ju bra!! Då kanske det funkar att ha både och. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild