substrat till skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
2
Ellacsilva:
Hej, jag har tänkt mig att skaffa en 4/5 år gammal skäggis och undrar om 50/50 med jord/torv och sand fungerar? (sandlåde sand från bauhaus samt torv ) Har nån några bra tips för att undvika förstoppning/impaktion?, jag vill helst inte ha något hårt på botten till skäggisen för jag vill att han ska ha tillgång till att gräva osv. Tack på förhand! :) ( www.bauhaus.se/sandladesand-20kg )                    ( www.granngarden.se/torvstro-granngarden/p/1196502 )

69
21
Justivan:
Ellacsilva skrev:
Hej, jag har tänkt mig att skaffa en 4/5 år gammal skäggis och undrar om 50/50 med jord/torv och sand fungerar? (sandlåde sand från bauhaus samt torv ) Har nån några bra tips för att undvika förstoppning/impaktion?, jag vill helst inte ha något hårt på botten till skäggisen för jag vill att han ska ha tillgång till att gräva osv. Tack på förhand! :) ( www.bauhaus.se/sandladesand-20kg )                    ( www.granngarden.se/torvstro-granngarden/p/1196502 )

Låter bra! Skulle personligen köra 60% sand men annars så :)

10
2
Kristoferkaos:
Har funkat bra här också. Ödlan har kunnat gräva och jag har enkel tillgång till substratet. 

9
2
Ellacsilva:
Justivan skrev:

Låter bra! Skulle personligen köra 60% sand men annars så :)


Fungerar blästersand?

69
21
Justivan:
Ellacsilva skrev:


Fungerar blästersand?

Skulle inte rekommendera då det är vassare än sandlådesand. Men enligt vissa ska det fungera ändå, dock så skulle jag personligen inte riskera det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild