Daggecko försöker rymma

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

256
35
huckerby:

Jag har ett par av phelsuma standingi som är ca 3 år gamla.
för drygt två veckor sedan upptäckte jag att de rymt genom nätet på ovansidan. Jag tänkte & tror att det var gullrankan som lyckats trycka upp det på ngt sätt.
taket är av plexi med nät limmat.

jag lyckades få in dem båda rätt fort & reparerade taket. Det känns som att det sitter riktigt hårt.

Sedan de rymde så har honan flera ggr per dag vart på samma ställe & försöker putta upp det. Många ggr per dag.
jag blir lite nojig att hon ska lyckas.

Jag tror fortfarande att det var gullrankan första gången & att hon kommer ihåg detta. Trodde inte de hade så bra minne dock. Ngn som har vetskap om hur minnet är hos dessa? El reptiler generellt?

Sista dagarna så står hon där nästan hela tiden. el iaf väldigt mkt.
Varför? El jag menar finns det ngn annan anledning till detta mer än att hon är nyfiken sedan sist?

tidigare har hon aldrig hållit på så el intresserat sig för taket. Jag hoppas det får ett slut snart för jag blir nojig. trots att det ska vara säkert nu.

edit. Hon bor med make i ett exoterra 90-45-90
kläckte första ungen i förrgår 
Väldigt väl inrett & de trivs väldigt bra. Detta är ngt nytt sista 14 dagarna sedan de var på rymmen

edit 
Sidta två dagarna har hon hållit på extremt mkt. För två dagar sedan kläcktes bebisen i en burk uppepå terrariet intill nätet. Står dock ej där sedan dess. Kan det vara det som lockar? Känner hon av det? Är som sagt bara honan som håller på


5096
3865
Tropfrog:
När reptiler konstant försöker ta sig ur sina burkar tyder det på att något är fel däri. Ge oss en bild på burken och beskriv miljö och skötsel så kanske någon kan hitta felet åt dig.

Mvh
Magnus 

256
35
huckerby:

Tropfrog skrev:
När reptiler konstant försöker ta sig ur sina burkar tyder det på att något är fel däri. Ge oss en bild på burken och beskriv miljö och skötsel så kanske någon kan hitta felet åt dig.

Mvh
Magnus 


det funkar inte med bilder för mig. Fattar inte varför. Kanske min telefon. 

det är massa bambu, riktig djungel med mkt växter bla gullranka & monstera som tagit över.
de är inte alls skygga el stressade när mannrör sig runt om som de vart när de vart i mindre välinredda burkar.
de har soplatser & lämplig temp fukt osv
det är jag trygg med.

tror du att kläckningen av hennes bebis i burk precis ovanför just det nätet kan ha triggat igång detta?
för det är precis där hon varit samt det är endast honan.?
jag är mer inne på att kolla om ngn känner igen det beteendet & vart med om ngt liknande?
samt hur erfarenhet av att de minns saker?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild