Min fågelspindel har inte ätit på tre veckor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Wille_Palmberg:
Min rödknäade fågelspindel har inte ätit på tre veckor och jag vet inte vad jag ska göra. Hon vägrar äta varken mjölmask, syrsor eller kackerlackor. Kan någon hjälpa mig?

101
91
Trypto:
Kan den vara på gång att ömsa?

2
0
Wille_Palmberg:
Den ömsade för två veckor sedan

273
209
AndreasB:
Inget konstigt, fortsätta testa en gång i veckan. Äter den inte plocka ut det.

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Tre veckor är ingenting. Det är helt normalt att de slutar äta upp till 5-6 veckor innan öms, och brukar ta 1-3 veckor efter öms. Ett tips är att lägga in ett byte du dödar (krossar huvudet på) först som den kan plocka upp, ibland måste jag göra det för de kan vara lite rädda för maten tills de ätit sitt första byte efter öms.

Jag har haft en Tliltocatl albopilosum som slutade äta och grävde ner sig i tre månader helt från ingenstans trots att det inte var öms på gång. Sedan kom den fram och började äta igen. Det var ingen fara alls och han mådde bra.

Många spindlar i fångenskap är övermatade.

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Hur ser terrariet ut? Substrat, substratdjup, temperatur, luftfuktighet, gömställen, belysning.

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Ta det lugnt.. Ynka tre veckor utan mat för en i övrigt frisk fågelspindel är ingenting ☺ vänta en eller två eller tre veckor till och prova sedan igen. Se till så vatten finns tillgängligt så är månader utan mat inga problem.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild