Åka tåg med ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Kikki011:

Hej!
Efter studenten nu ska jag ta med mig en liten ögonfransgecko hem. Eftersom jag flyttar måste ja ta tåget så jag inte har möjlighet till skjuts och tänkte då ta med ögonfransgeckon då. Det tar cirka 2 timmar med tåg så inte jätte långt. Undrar bara hur jag ska "frakta" den?
Ska det vara blött i den lilla burken jag får den i (antar att jag får den i en liten genomskinlig burk av uppfödaren), fuktigt papper? Letat men inte riktigt hittat hur jag ska ha den. 

tack på förhand:)
Kristin. 


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Pappret ska inte vara blött men burken ska inte vara kruttorr heller. Spraya ner väggarna i burlen lite lätt. Frakta bara i en liten burk. Lägg gärna i något stort plastblad eller någonting som den jag gömma sig under, sålänge saken inte är tung ifall man skulle tappa burken och geckon får det på sig. Om det blir mycket hastiga temperatursvängningar rekommenderar jag att ställa burken i en frigolitlåda. Annars är det ändå bra att ha något mörkt att ha den i.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild