Är min skäggagam sjuk? Bilder bifogade.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Geezuz:
Hej, jag skulle verkligen uppskatta input från er skäggagamsexperter. Om jag har könsbestämt rätt så är det en hane som är född i början av 2017 så han är lite drygt 3 år gammal. Han har sedan ett tag tillbaka varit lite grå/vit om nosen men det har sett ut som missfärgning så jag har inte tänkt så mycket på det. Nu har han blivit lite vitare runt munnen sen en vecka tillbaka ca (Bild 1 visar hur det såg ut innan, bild 2 & 4 visar hur han ser ut nu) och hans vänstra fot har blivit vit (se bild 2), ungefär som att han ska ömsa men jag blir ändå osäker på om det verkligen är ömsning. Jag hittade dessutom en gul liten fläck på hans mage (se bild 5) men jag kan inte minnas om den har varit där tidigare eller inte. Jag vet inte om jag är paranoid eller om han faktiskt är sjuk på riktigt men jag vill inte göra något förhastat och vill därför få lite tankar från er. Han äter och bajsar som han ska och är överlag väldigt pigg så det är bara det yttre som oroar mig. Jag undrar också om hans porer vid bakbenen är i bra skick (se bild 3 & 6). Har aldrig sett hur de ser ut när de är i bra skick. Har bara sett skräckexempel. Det gick inte att ladda upp bilder här men nedan är länkar till bilder: 

Bild 1: ibb.co/p4Vqf5Q
Bild 2: ibb.co/KyWVWfh
Bild 3: ibb.co/v1Gn9d9
Bild 4: ibb.co/Npy8SR1
Bild 5: ibb.co/bgnF6r3
Bild 6: ibb.co/7NQQDd8

Tacksam för feedback!

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Ser ut som öms som sitter kvar.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Du behöver inte vara orolig.
Den håller bara på att ömsa.

69
21
Justivan:
Om han har svårt att fp birt det kan du ge honom ett bad
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild