Skäggagam har blek svans?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

61
12
Alliminati:
Hej, jag har en ca 4 månader gammal skäggagam som jag har haft här i lite över en vecka. Han verkar må bra och så vidare, äter bra. Han har dock inte ömsat än, och häromdagen märkte jag att hans svans var blekare, så jag undrade om det är så att han antingen förbereder sig för att ömsa eller har ömsat men det har fastnat (tror inte det är det för har inte märkt tecken på ömsning)

Grejen är nog mest att hans svans verkar mer skifta i färg, ibland är den blek och ibland inte. Och nej, det händer inte i samband med resten av kroppen. Detta är den bästa bilden jag kunde få. 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Det är öms på gång, ingenting att vara orolig över.

61
12
Alliminati:
Uppdatering, kunde ta mer bilder: (ännu en gång, ibland är svansen blek och ibland inte) 

61
12
Alliminati:
Flyers90 skrev:
Det är öms på gång, ingenting att vara orolig över.


Ah, tack för svar. Jag blir väldig mammig över honom för vill att allt ska gå bra! Men bra att veta att det är öms på gång!

15
8
ParaFoXXen:
Alliminati skrev:


Ah, tack för svar. Jag blir väldig mammig över honom för vill att allt ska gå bra! Men bra att veta att det är öms på gång!


En liten sötis. :D Passa på och spreja(med en blomstersprej eller vattenslangen om du har det hemma) honom med lite svalkande vatten, så underlättar du ömsningen för honom. Men detta kanske du redan visste. :) Lycka till :D

61
12
Alliminati:
ParaFoXXen skrev:


En liten sötis. :D Passa på och spreja(med en blomstersprej eller vattenslangen om du har det hemma) honom med lite svalkande vatten, så underlättar du ömsningen för honom. Men detta kanske du redan visste. :) Lycka till :D


Visste redan, men tack ändå för svar!! 

508
304
Jonas77:
Nu ska ju int jag vara sån, men säker på att det nte är gammalt öms?

61
12
Alliminati:
Jonas77 skrev:
Nu ska ju int jag vara sån, men säker på att det nte är gammalt öms?


Jag är nästan säker på det. För har inte sett honom ömsa alls, men om det är gammalt öms så vet jag inte vad jag ska göra då han är fortfarande inte "handvan". Han har ju inte varit blek någon annanstans på kroppen eller annat som visar tecken på ömsning. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild